  • Data: 2007-06-18 20:30:05
    Temat: Re: DG nazwa firmy na pieczatce
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 17 Jun 2007, Wrak Tristana wrote:

    > (autor mvoicem
    >
    > Tylko że mający fakturę VAT klient ma najczęściej adres placówki a nie
    > zamieszkania.

    To wystawiałeś nieprawomocne faktury? :O
    Podanie adresu *PODATNIKA* jest obowiązkowe - na fakturach i ofertach
    zapodawanych publicznie.

    > Pomijam to, że właściciel mógł się wyprowadzić.

    Mógł. Jakbym .prawo nie czytał, to też bym nie wiedział że stosowny
    papier nazywa się "wniosek o ustalenie..." :|

    > Powinienem? Wg jakiego prawa?

    - ustawy o swobodzie DG
    - ustawy o VAT - patrz wyżej, podaje się adres PODATNIKA, przy 1-os
    DG jest to osoba, jedynie przy S.C. powstaje komplikacja

    > Bo ja mam ewidentnie na wpisie Miejsce
    > Prowadzenia Działalności

    No masz. I co z tego?
    Na fakturze ma być adres podatnika i kropka.
    Najczęściej podawane są oba - weź sobie jakąś fakturę z Makro na
    przykład.

    > Czyżby wszyscy wystawiający faktury VAT z adresem prowadzenia działalności
    > popełniali przestępstwo/wykroczenie/cośtam?

    Tak. O ile nie podają JEDNOCZEŚNIE miejsca zamieszkania (lub siedziby
    przy osobie prawnej), wyjątkiem który komplikuje nam prostą odpowiedź
    są SC i SJ - niestety ustawodawca nie pofatygował się wprowadzeniem
    prostego zapisu POZA ustawą o VAT (zapisy są, ale nie proste :])

    > a) Tylko kto to wie, że można?

    Wiesz, to że sporo ludzi nie wie o konsumenckiej niezgodności
    z umową też nie upoważnia do wyciągania żadnych wniosków.
    "Nieznajomość prawa szkodzi", tak to działa i nic Ci nie poradzimy.

    > b) Tylko komu się będzie chciało latać z powodu gwarancji na czajnik np. ?

    E tam.

    > c) Ciekawe jak to wygląda w praktyce z panią w okienku i przeglądaniem
    > stosów różnych archiwalnych dokumentacji... Choć teraz to już może mają
    > komputerowe....

    :)
    Wklepują do kompa, co wyszło przy mojej przedpoprzedniej zmianie
    wpisu - stanowczą urządza ich jak oprócz "stara treść" i "nowa
    treść" dostaną listę zmian ;)

    pzdr, Gotfryd