    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG początki
    Date: Fri, 15 Jun 2007 15:43:53 +0200

    On Fri, 15 Jun 2007, Wrak Tristana wrote:

    > (autor belelok
    >

    > No właśnie guglam... Wydawało mi się, że to warunek konieczny, ale nie
    > wystarczający. I że handel musi podlegać pod VAT, ale teraz nie widzę
    > tego :(

    Bo tylko NIEKTÓRE sprzedaże powodują podpadanie pod VAT, podobnie
    jak tylko niektóre powodują podpadanie pod kasę fiskalną.

    > i nie rozumiem sformułowania ,,dostawy towarów, dla której podatnikiem jest
    > ich nabywca''

    Normalnie - niekiedy podatek rozlicza ten kto kupuje.
    Przecież wystawianie f-ry przy NABYCIU nie jest takie rzadkie :|
    Pierwszy z brzegu przykład - zakup płodów rolnych bezpośrednio od rolnika
    na cele nieosobiste (do przetwórstwa "na sprzedaż" i bezpośredniego
    handlu).
    Kiedyś takim "wzorcem" był komis, ale "od Unii" jest rozbity na dwie
    dostawy i w ten sposób wzorzec się zepsuł ;)
    Art.17.1.5 chyba też "podpada" (mimo KRAJOWEJ dostawy możemy mieć
    dostawę od ZAGRANICZNEJ osoby, przynajmniej tak to rozumiem, być
    może źle).

    pzdr, Gotfryd