  • 1. Data: 2007-06-15 06:35:23
    Temat: DG początki
    Od: "belelok" <b...@o...pl>

    Zamierzam rozpocząć jednoosobową DG. Będę handlował na Allegro różnymi
    rzeczami. Mam stałą pracę, więc będzie to działalność dodatkowa - powiedzmy
    obroty ok. 25 000 PLN rocznie.
    Jaką formę opodatkowania najlepiej wybrać? Czy przy takim różnorodnym handlu
    będę podatnikiem VAT?

    pozdrawiam
    Belelok

  • 2. Data: 2007-06-15 08:28:14
    Temat: Re: DG początki
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 15 czerwca 2007 08:35
    (autor belelok
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <f4tbvc$s6r$1@news.onet.pl>):

> [...]
    > powiedzmy obroty ok. 25 000 PLN rocznie.
    > Jaką formę opodatkowania najlepiej wybrać? Czy przy takim różnorodnym

    No przy takim profilu pozostaje Ci ZTCW PKPiR + VAT. No pomijając oczywiście
    FK, ale tego nie chcesz.

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: z...@w...pl, t...@l...pl, e...@e...edu.pl,
    i...@k...com.pl, h...@k...com.pl, p...@f...hu

  • 3. Data: 2007-06-15 11:22:45
    Od: "belelok" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Wrak Tristana" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <f4tbvc$s6r$1@news.onet.pl>):

    > No przy takim profilu pozostaje Ci ZTCW PKPiR + VAT. No pomijając

    A co ze zwolnieniem z VAT, gdy obroty są mniejsze od 10 000 euro rocznie.

    pozdrawiam
    Belelok

  • 4. Data: 2007-06-15 12:44:56
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 15 czerwca 2007 13:22
    wasz znak: <f4tsq8$l2i$1@news.onet.pl>):

    > A co ze zwolnieniem z VAT, gdy obroty są mniejsze od 10 000 euro rocznie.

    No właśnie guglam... Wydawało mi się, że to warunek konieczny, ale nie
    wystarczający. I że handel musi podlegać pod VAT, ale teraz nie widzę
    tego :(

  • 5. Data: 2007-06-15 12:46:47
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

> [...]

    No właśnie guglam... Wydawało mi się, że to warunek konieczny, ale nie
    wystarczający. I że handel musi podlegać pod VAT, ale teraz nie widzę

    Znalazłem tylko coś takiego:

    Zwolnień, o których mowa w art. 113 ust. 1 i 9, nie stosuje się do importu
    towarów i usług, wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, dostawy towarów,
    dla której podatnikiem jest ich nabywca [...]

    i nie rozumiem sformułowania ,,dostawy towarów, dla której podatnikiem jest
    ich nabywca''

  • 6. Data: 2007-06-15 12:50:37
    Od: "Grzes" <p...@o...pl>

    > No właśnie guglam... Wydawało mi się, że to warunek konieczny, ale nie
    > wystarczający. I że handel musi podlegać pod VAT, ale teraz nie widzę
    > tego :(

    Nic nie musi.
    Jak chcesz handlować na allegro (zreszta nie ważne gdzie) (nie wiem czym)
    i przewidujesz oboroty 25 kzł to nie zostawaj VAT-owcem.
    Nie ma takiej potrzeby, a tylko dodatkowy podatek do zapłaty.

    Zawsze możesz zostać VAT-owcem w ciągu roku, gdy będzisz się zbliżał
    do 10 k UERO, składasz deklarację, że od dnia tego i tego zostajesz
    VAT-owcem.

    Ważne, żeby pilnować granicznej kwoty i ważne, że jest to kwota na rok, a
    nie od dnia.
    Jeśli nie zaczynasz DG od 1 stycznia to, systematycznie ona maleje.

    pozdr
    Grzegorz

  • 7. Data: 2007-06-15 13:19:21
    Od: "belelok" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Grzes" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie od dnia.
    > Jeśli nie zaczynasz DG od 1 stycznia to, systematycznie ona maleje.

    Czyli najlepszą formą opodatkowania w przypadku handlu na Allegro <10k euro
    będzie PKPiR ?
    No i oczywiście będę mógł tylko wystawiać rachunki. Czy dobrze myślę?

    pozdr
    Belelok

  • 8. Data: 2007-06-15 13:20:14
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 15 Jun 2007 08:35:23 +0200, belelok napisał(a):

> [...]
    > obroty ok. 25 000 PLN rocznie.
    > Jaką formę opodatkowania najlepiej wybrać? Czy przy takim różnorodnym handlu

    Jeszcze przemyśl, czy te "różne rzeczy" nie będą zawierały czegoś
    wymagającego kasy fiskalnej.

  • 9. Data: 2007-06-15 13:43:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 15 Jun 2007, Wrak Tristana wrote:

    > (autor belelok
    >

    > No właśnie guglam... Wydawało mi się, że to warunek konieczny, ale nie
    > wystarczający. I że handel musi podlegać pod VAT, ale teraz nie widzę
    > tego :(

    Bo tylko NIEKTÓRE sprzedaże powodują podpadanie pod VAT, podobnie
    jak tylko niektóre powodują podpadanie pod kasę fiskalną.

    > i nie rozumiem sformułowania ,,dostawy towarów, dla której podatnikiem jest
    > ich nabywca''

    Normalnie - niekiedy podatek rozlicza ten kto kupuje.
    Przecież wystawianie f-ry przy NABYCIU nie jest takie rzadkie :|
    Pierwszy z brzegu przykład - zakup płodów rolnych bezpośrednio od rolnika
    na cele nieosobiste (do przetwórstwa "na sprzedaż" i bezpośredniego
    handlu).
    Kiedyś takim "wzorcem" był komis, ale "od Unii" jest rozbity na dwie
    dostawy i w ten sposób wzorzec się zepsuł ;)
    Art.17.1.5 chyba też "podpada" (mimo KRAJOWEJ dostawy możemy mieć
    dostawę od ZAGRANICZNEJ osoby, przynajmniej tak to rozumiem, być
    może źle).

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2007-06-15 14:49:01
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "belelok" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A co ze zwolnieniem z VAT, gdy obroty są mniejsze od 10 000 euro rocznie.

    Ale skad ta irracjonalna obawa przed VAT'em? Ten podatek tak na prawde placa
    twoi klienci a nie ty...

    sz.