    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG początki... i kilka pytań
    Date: Fri, 14 Jan 2005 20:22:16 +0100

    On Fri, 14 Jan 2005, Red wrote:
    >+ dla jednego podmiotu. Podmiot wymaga używania ode mnie mojego samochodu,
    >+ ktory jest moją prywatną własnością i nie jest ciężarowy zarejestrowany na
    >+ firme.
    >+
    >+ W tym wypadku wiem że nie moge odliczyć VATu za paliwo ale odliczam to wg
    >+ jakiejś tabeli, w ktorej figuruje ze taki i taki samochod o takiej
    >+ pojemnosci wymaga nakladu finansowego (amortyzacji) 80 groszy za kilometr.
    >+ Zrobilem nim 100 km wiec koszt jego uzytkowania to 80 pln.

    Czekaj.
    Jak ty nie odróżniasz kilometrówki od amortyzacji oraz sądzisz
    że "samochód firmowy" rozlicza się kilometrówką - to skoro jest
    to twoja PODSTAWOWA działalność, to NA PEWNO kwlifikujesz się
    do "standardowego rozpoczęcia pytania na grupie".
    groups.google.pl -> zaawansowane
    zapodać grupę: *.podatki
    zapodać tematy: "kilometrówka kolimetrówki"
    "amortyzacja amortyzacji" (osobno)
    "samochód samochodu" (też osobno)
    W miarę czytania linki ci się będą rozgałęziać - i pojawiać NOWE
    pytania którę RÓWNIEŻ zadasz googlowi.
    Po przeczytaniu minimum 2000..3000 postów (ja NIE żartuję, przed
    chwilą wyjaśniałem w innym poście "dlaczego") będziesz wiedział
    o co chcesz spytać.

    Inaczej możesz spodziewać się rady żebyś jednak papiery zaniósł
    do jakiegoś biura podatkowego.
    Bo inaczej ktoś *niechcący* wprowadzi cię w błąd - dlatego że
    NIE WIESZ o co pytasz i będziesz ŻLE rozumiany...

    >+ W jaki sposób moge odliczyć koszty amortyzacji samochodu od podatku
    >+ dochodowego?

    A ESToWNiP założyłeś ?

    >+ Czy klocki hamulcowe i inne rzeczy tez moge odliczyć gdy nie jest to auto
    >+ zarejestrowane na frme?

    Ustal czy pytasz o auto *wprowadzone* do majątku firmy - czy
    *niewprowadzone*. Oraz co rozumiesz przez "zarejestrowane
    na firmę" ? Wpis w dowodzie rejestracyjnym ??

    >+ Chcialbym jeszcze zapytać czy za ten miesiąc czyli od powstania firmy
    >+ 14.01.2004 do 31.01.2004 musze zaplacic ZUS, czy pełny czy polowe?

    ...oraz co rozumesz przez ZUS...
    Możesz "za siebie" płacić z 5 składek (popaczkowanych w zapłatę na
    3 różne konta ZUS) a możesz tylko jedną - my tego nie wiemy :(
    Co rozumiesz przez "ZUS" ?

    >+ Czy jest sens brać już FV na artykuly (pieczątki, papier do drukarki itp
    >+ zakupine na firme) jezeli w tym miesiacu przewiduje zerowy dochód?

    Tak.

    >+ Czy te FV
    >+ bede mogl odliczyć za miesiąc od podatku dochodowego (19%L), kiedy DG
    >+ zacznie juz przynosić dochody?

    Tak. Nie. Przecież skoro 19%L to masz KPiR (albo PK ;>) więc *wpisujesz*
    je spokojnie wcześniej.
    I nie wiemy co chcesz z VATem zrobić ;)

    >+ Mam nadzieje ze pomozecie początkującemu

    Dobra dobra :)
    Początkujący to najpierw SAM sobie pomoże... owe 3k postów ! ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)