    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG, ulgowy ZUS i dalsze dylematy - prośba o pomoc
    Date: Mon, 7 May 2007 06:42:37 +0000 (UTC)

    Dnia Sun, 06 May 2007 18:18:24 +0200, DaNsOuNd napisał(a):

    > DG, KPiR, Vat przedmiotowo zwolniony i preferencyjny ZUS. W trakcie
    > prowadzenia działalność właściciel podpisuje Umowę o Pracę na czas
    > określony. I teraz rodzi mi się się kilka dylematów a gdyż jest to
    > problem mej małżonki więc dylematy jak żywo mnie dotyczą i interesują:
    > 1) biurwa w ZUS-ie twierdzi że można czasowo wyrejestrować firmę z
    > ubezpieczeń Społecznych

    Tak, jesli zarabia co najmniej kwote minimakną.

    > jak i Zdrowotnych na czas trwania UoP - moja
    > wiedza każe mi z tym polemizować.

    Tu twoja polemika jest słuszna. Zdrowotne zawsze płaci się pełne.

    > 2) gdyż Umowa o Pracę ma charakter czasowy więc może zostać nie
    > przedłużona więc likwidacja firmy wiąże się z utratą prawa do
    > preferencyjnych składek ZUS po ponownej rejestracji firmy - dobrze myślę?

    Nie. To nie jest wyrwejestrowanie firmy. Tylko wyrejestrowanie z
    płacenia części składek ZUS. Przeglądam te przepisy i nie widzę niczego co
    powodowałoby potem utratę prawa do zniżki. Oczywiście okres 2 lat zniżki
    cały czas biegnie pomimo niepłacenia.

    > 3) czy wyrejestrowanie z Ubezpieczeń Społecznych przy preferencjach bez
    > likwidacji firmy (załóżmy że zdrowotne będzie opłacane)wiąże się z
    > jakimiś konsekwencjami po ponownej rejestracji do Ub.Społ (czy dalej
    > można będzie na preferencyjnych warunkach)?

    To już napisałem.

    > 4)Poradźcie jak to jest
    > faktycznie z _zawieszaniem_ DG głównie pod kątem ZUS? Czy coś się
    > zmieniło w przepisach o ubezpieczeniach zdrowotnych czy ZUS świadomie
    > wprowadza petentów w błąd aby po kilku latach wydoić ich z zaległych i
    > należnych składek wraz z odsetkami??

    Nic się jeszcze nie zmieniło. Dopiera zmiana jest w planach rządu. Na dziś
    możesz przyjąć, że nie istnieje coś takiego jak zawieszenie.