  • 1. Data: 2007-05-06 16:18:24
    Temat: DG, ulgowy ZUS i dalsze dylematy - prośba o pomoc
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    Witam,

    Sprawa wygląda następująco:
    DG, KPiR, Vat przedmiotowo zwolniony i preferencyjny ZUS. W trakcie
    prowadzenia działalność właściciel podpisuje Umowę o Pracę na czas
    określony. I teraz rodzi mi się się kilka dylematów a gdyż jest to
    problem mej małżonki więc dylematy jak żywo mnie dotyczą i interesują:
    1) biurwa w ZUS-ie twierdzi że można czasowo wyrejestrować firmę z
    ubezpieczeń Społecznych jak i Zdrowotnych na czas trwania UoP - moja
    wiedza każe mi z tym polemizować.
    2) gdyż Umowa o Pracę ma charakter czasowy więc może zostać nie
    przedłużona więc likwidacja firmy wiąże się z utratą prawa do
    preferencyjnych składek ZUS po ponownej rejestracji firmy - dobrze myślę?
    3) czy wyrejestrowanie z Ubezpieczeń Społecznych przy preferencjach bez
    likwidacji firmy (załóżmy że zdrowotne będzie opłacane)wiąże się z
    jakimiś konsekwencjami po ponownej rejestracji do Ub.Społ (czy dalej
    można będzie na preferencyjnych warunkach)?
    4)Poradźcie jak to jest faktycznie z _zawieszaniem_ DG głównie pod kątem
    ZUS? Czy coś się zmieniło w przepisach o ubezpieczeniach zdrowotnych czy
    ZUS świadomie wprowadza petentów w błąd aby po kilku latach wydoić ich z
    zaległych i należnych składek wraz z odsetkami??

    Postroofki

    --
    nick......: DaNsOuNd
    name......: Daniel Rykowski

  • 2. Data: 2007-05-07 06:42:37
    Temat: Re: DG, ulgowy ZUS i dalsze dylematy - prośba o pomoc
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sun, 06 May 2007 18:18:24 +0200, DaNsOuNd napisał(a):

> [...]
    > problem mej małżonki więc dylematy jak żywo mnie dotyczą i interesują:
    > 1) biurwa w ZUS-ie twierdzi że można czasowo wyrejestrować firmę z

    Tak, jesli zarabia co najmniej kwote minimakną.

    > jak i Zdrowotnych na czas trwania UoP - moja
    > wiedza każe mi z tym polemizować.

    Tu twoja polemika jest słuszna. Zdrowotne zawsze płaci się pełne.

    > 2) gdyż Umowa o Pracę ma charakter czasowy więc może zostać nie
    > przedłużona więc likwidacja firmy wiąże się z utratą prawa do
    > preferencyjnych składek ZUS po ponownej rejestracji firmy - dobrze myślę?

    Nie. To nie jest wyrwejestrowanie firmy. Tylko wyrejestrowanie z
    płacenia części składek ZUS. Przeglądam te przepisy i nie widzę niczego co
    powodowałoby potem utratę prawa do zniżki. Oczywiście okres 2 lat zniżki
    cały czas biegnie pomimo niepłacenia.

> [...]
    > jakimiś konsekwencjami po ponownej rejestracji do Ub.Społ (czy dalej
    > można będzie na preferencyjnych warunkach)?

    To już napisałem.

> [...]
    > zmieniło w przepisach o ubezpieczeniach zdrowotnych czy ZUS świadomie
    > wprowadza petentów w błąd aby po kilku latach wydoić ich z zaległych i

    Nic się jeszcze nie zmieniło. Dopiera zmiana jest w planach rządu. Na dziś
    możesz przyjąć, że nie istnieje coś takiego jak zawieszenie.

  • 3. Data: 2007-05-07 07:46:58
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    > Tak, jesli zarabia co najmniej kwote minimakną.

    Czy ma tutaj znaczenie etatowość czyli 1/2 etatu to kwota nimimalna
    także przez 2?

> [...]
    > powodowałoby potem utratę prawa do zniżki. Oczywiście okres 2 lat zniżki

    W tym punkcie ja pisałem o *likwidacji* firmy :)

    Wielkie dzięki za odpowiedź

  • 4. Data: 2007-05-07 08:49:29
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 07 May 2007 09:46:58 +0200, DaNsOuNd napisał(a):

    > Czy ma tutaj znaczenie etatowość czyli 1/2 etatu to kwota nimimalna
    > także przez 2?

    Nie. Nie ma dzielenia pzrez 2. Kwota minimalna ma być niezależnie od ułąmka
    etatu.

    > W tym punkcie ja pisałem o *likwidacji* firmy :)

    Po likwidacji i ponownym założeniu DG (w ciągu 5 lat) nie ma obniżonych
    składek.

  • 5. Data: 2007-05-07 12:05:11
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    > Nie. Nie ma dzielenia pzrez 2. Kwota minimalna ma być niezależnie od ułąmka
    > etatu.

    Tak też myślałem

    > Po likwidacji i ponownym założeniu DG (w ciągu 5 lat) nie ma obniżonych
    > składek.

    Jak wyżej :)

    Postroofki