  • 1. Data: 2002-08-23 12:10:02
    Temat: DG + umowa o prace - minimalny ZUS
    Od: j...@p...onet.pl

    Witam

    Szanowni grupowicze

    Chcialbym rozpoczac prowadzenie DG.

    W calu placenia nizszego ZUSu chcialbym aby zatrudnil mnie znajomy na umowe o
    prace.

    Pytania
    - na jaka kwote i w jakim wymiarze czasu musi byc umowa by obowiazywal mnie ZUS
    od umowy o prace?
    - czy od DG beda musial placic tylko ZUS zdrowotny?
    - czy uwzgledniajac podatek od "zarobionych" u znajomego pieniedzy to sie w
    ogole oplaca?

    Z gory dziekuje za odpowiedzi.

    Pozdrawiam

    Jarek Kozlowski

    ---------------------------------
    e-mail: j...@p...onet.pl, j...@w...pl

  • 2. Data: 2002-08-23 12:48:05
    Temat: Re: DG + umowa o prace - minimalny ZUS
    Od: s...@i...pl (Sebastian D-D)

> [...]
    > - czy od DG beda musial placic tylko ZUS zdrowotny?
    > - czy uwzgledniajac podatek od "zarobionych" u znajomego pieniedzy to sie
    Opłaca sie oplaca. To jest bardzo dobry pomysl. Oszczednosc ok 200 zl. -
    mozesz nawet z 5 dych odpalic znajomemu za przysporzenie papierkowej roboty
    a i tak wyjdziesz na swoje :)

    Mam dla Ciebie propozycje... >>> http://link.interia.pl/f163d

  • 3. Data: 2002-08-23 12:59:29
    Od: s...@i...pl (Sebastian D-D)

  • 4. Data: 2002-08-23 13:05:49
    Od: c...@r...com (ChrisS)

> [...]
    > prace.
    >
    > Pytania
    > - na jaka kwote i w jakim wymiarze czasu musi byc umowa by obowiazywal

    Conajmniej najniższe wynagrodzenie (760 PLN brutto) , wymiar obojetny (np.
    1/4 etatu)

    > - czy od DG beda musial placic tylko ZUS zdrowotny?

    Tak.

    > - czy uwzgledniajac podatek od "zarobionych" u znajomego pieniedzy to sie
    > ogole oplaca?

    Podatek i składki

    Emerytalne+rentowe = 760 x 32,52%= 247,15
    Chorobowe = 760 x 2,45% = 18,62
    Zdrowotne = 617,80 x 7,75%= 47,88
    Zaliczka PDOF = 51,30
    Wypadkowe= 760 x 1,62%=12,31
    FP= 760 x 2,45%=18,62
    FGŚP=760 x 0,08%=0,61

    Razem składki i podatki do zapłacenia 396,49.

    Do tego zdrowotne z DG - 100,23

    Sama DG:
    E+R=1293,32 x 32,52 % = 420,59
    Ch (dobrowolnie) = 1293,32 x 2,45%=31,69
    Wyp. = 1293,32 x 1,62%=20,95
    Zdr. = 1293,32 x 7,75%=100,23
    FP=1293,32 x 2,45% = 31,69
    Razem z DG miesięcznie 605,15 zł z czego 473,23 do odliczenia
    od dochodu (lub wrzucenia w koszty), 31,69 zł - w koszty,
    100,23 zł - do odliczenia od podatku.

    A co się komu opłaca, to już sprawa bardzo indywidualna ...

    Pozdrawiam
    ---
    ChrisS
    Krzysztof Sudoł

  • 5. Data: 2002-08-23 13:45:11
    Od: s...@i...pl (Sebastian D-D)

  • 6. Data: 2002-08-23 14:02:39
    Od: c...@r...com (ChrisS)

  • 7. Data: 2002-08-23 14:10:43
    Od: c...@r...com (ChrisS)

    Aby uniknąć ew. dyskusji nt sposobu liczenia zaliczki
    zwracam uwagę, że zaliczka w tym wypadku _nie jest_
    pomniejszana o kwotę 43,18 (gdyż zostanie ona rozliczona
    w DG**)

    Pozdrawiam
    ---
    ChrisS
    Krzysztof Sudoł

    PS. **Chyba, że zadający pytanie jest opodatkowany ryczałtem

  • 8. Data: 2002-08-23 14:23:56
    Od: s...@i...pl (Sebastian D-D)

> [...]
    > 47,88
    > w wyniku czego PDOF DO ZAPŁATY (sorry, nie zdzierżyłem :-)) wynosi 51,30
    No tak, sorry :))) przepraszam NAJMOCNIEJ
    Ale zgodzisz sie ze akurat to 99,09 jest "pracodawcy" rekompensowane przez
    zwiekszenie KUP .

    Mam dla Ciebie propozycje... >>> http://link.interia.pl/f163d

  • 9. Data: 2002-08-23 14:55:13
    Od: c...@r...com (ChrisS)

  • 10. Data: 2002-08-24 11:18:52
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a j...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > - czy od DG beda musial placic tylko ZUS zdrowotny?
    > - czy uwzgledniajac podatek od "zarobionych" u znajomego pieniedzy to

    Z tego co ja się dowiadywałem w US i ZUS to lepiej mieć gdzieś umow-
    zlecenie na np. 200zł. Wtedy możesz wybrać czy będziesz płacić ZUS od
    zxlecenia czy od DG - oczywiście wybierasz zlecenie i masz ok. 400 zł do
    przodu miesięcznie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,
    jak pisze się słowo właściwe." Julian Tuwim