  • 11. Data: 2002-08-24 13:15:00
    Temat: Re: DG + umowa o prace - minimalny ZUS
    Od: "eland" <e...@p...onet.pl>

    > Z tego co ja się dowiadywałem w US i ZUS to lepiej mieć gdzieś umow-
    > zlecenie na np. 200zł. Wtedy możesz wybrać czy będziesz płacić ZUS od
    > zxlecenia czy od DG - oczywiście wybierasz zlecenie i masz ok. 400 zł do
    > przodu miesięcznie.

    Czy znasz podstawę prawną? Byłbym wdzięczny
    Mariusz

  • 12. Data: 2002-08-25 20:16:26
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze e...@p...onet.pl:

    > Czy znasz podstawę prawną? Byłbym wdzięczny

    No właśnie nie. Postaram się jeszcze przedzwonić do ZUS i się dowiedzieć
    ale do nich się dodzwonić to jest istna masakreska. Zresztą pytałem na
    grupie i też nikt nie wiedzał.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

  • 13. Data: 2002-08-27 11:38:39
    Od: j...@p...onet.pl

    Witam ponownie

    Dziekuje bardzo za wszystkie odpowiedzi na pytanie o "DG + umowa o prace -
    minimalny ZUS"

    Czy wie moze ktos cos pewnego na temat rozwiazania, ktore podal Budzik:
    "lepiej miec gdzies umow-zlecenie na np. 200zl. Wtedy możesz wybrac czy
    bedziesz placic ZUS od zlecenia czy od DG - oczywiscie wybierasz zlecenie i
    masz ok. 400 zl do przodu miesiecznie."

    Wydaje mi sie, ze to jednak nie jest mozliwe.

    Pozdrawiam

     Jarek Kozlowski

    ---------------------------------
    e-mail: j...@p...onet.pl, j...@w...pl

  • 14. Data: 2002-08-27 17:18:33
    Od: c...@r...com (ChrisS)

  • 15. Data: 2002-08-27 21:45:50
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze c...@r...com:

> [...]
    > emerytalnym i rentowymi także z pozostałych, wszystkich lub wybranych
    > tytułów lub zmienić tytuł ubezpieczeń, z zastrzeżeniem ust. 7 [dot.

    Czyli mogę wybrać z jakiego tytułu chcębyć ubezpieczony i płacić ZUS,
    nieważne który obowiązek powstał najwcześniej ponieważ mogę to zmienić na
    swój wniosek - dobrze rozumiem?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami
    siedzieć i przyglądać się jej." Jerome K. Jerome

  • 16. Data: 2002-08-28 05:13:32
    Od: c...@r...com (ChrisS)

    > Czyli mogę wybrać z jakiego tytułu chcębyć ubezpieczony i płacić ZUS,
    > nieważne który obowiązek powstał najwcześniej ponieważ mogę to zmienić na
    > swój wniosek - dobrze rozumiem?

    IMHO tak.

    Pozdrawiam
    ---
    ChrisS
    Krzysztof Sudoł

  • 17. Data: 2002-08-29 21:28:58
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze c...@r...com:

    > IMHO tak.

    A jest ktoś na liście kto doświadczał tego na własnej skórze?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napiecie
    ma nieprzerwanie wzrastać." Alfred Hitchcock

  • 18. Data: 2002-08-30 09:44:56
    Od: "greg" <g...@i...pl>

    > A jest ktoś na liście kto doświadczał tego na własnej skórze?

    Moi rodzice a wlasciwie mama bedaca osoba wspolpracujaca korzysta z takiego
    rozwiazania juz ponad 2 lata - placi niewielkie skladki ZUS z comiesiecznej
    umowy-zlecenie

    Sam wlasnie sie przymierzam do takiego rozwiazania - ale z tego co sie
    dowiedzialem to nie rodzice nie moga mnie zatrudnic na umowe-zlecenie, czy
    to prawda?
    czy moglbym sie zatrudnic (na podstawie umowy-zlecenia) u kogos z dalszej
    rodziny abym mogl skorzystac ze zbiegu ubezpieczen (oczywiscie wczesniej
    zadeklaruje ze chce oplacac skladki na ZUS z takiej umowy, gdyz jestem
    studentem - a co za tym idzie jestem wylaczony z obowiazku oplacania
    skaldek)??

    Pozdr
    Greg

  • 19. Data: 2002-08-31 14:01:50
    Od: j...@p...onet.pl

    Witam ponownie

    Czy mozesz dokladnie rozpisac jak to Twoja mama zrobila (robi)?

    - czy jako pierwsza podpisala UZ i potem zalozyla DG zglaszajac, ze ZUS placi od UZ?
    - czy placi skladke zdrowotna od DG?
    - jakiej wysokosci placi ZUS od UZ?
    - czy ZUS od UZ nie musi byc takze conajmniej od 760zl brutto?

    Z gory dziekuje za odpowiedz, pozdrawiam

    Jarek Kozlowski

    ---------------------------------
    e-mail: j...@p...onet.pl, j...@w...pl

  • 20. Data: 2002-09-02 12:25:29
    Od: "greg" <g...@i...pl>

    > - czy jako pierwsza podpisala UZ i potem zalozyla DG zglaszajac, ze ZUS
    placi od UZ?
    Jako osoba wspolpracujaca wczesniej oplacala za siebie zus pozniej jednak
    zostala zatrudniona na UZ i zgosila ze bedzie placic ZUS od tej umowy

    > - czy placi skladke zdrowotna od DG?
    tak, zdrowotne placi od DG

    > - jakiej wysokosci placi ZUS od UZ?
    powiedzmy ze sa to smieszne pieniadze w porownaniu do obecnej blisko 600 pln
    skadki na ZUS od DG - zalezy od wartosci UZ

    > - czy ZUS od UZ nie musi byc takze conajmniej od 760zl brutto?
    nie - przynajmniej w przypadku mojej mamy tak nie jest

    Pozdrawiam
    Greg