    From: Andrzej Popowski <p...@f...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG vs DO - obrona konieczna - jak często?
    Date: Tue, 28 Jan 2003 19:09:06 +0100

    Tue, 28 Jan 2003 14:13:39 +0100, "Latet"
    <n...@p...onet.pl> piszesz:

    >Jak często musze wystawiać te - "prywatne faktury obronne"?
    >"Gazeta prawna" pisze, że raz w roku spoko wystarczy.
    >Wielu jednak sugerowało, że trzeba raz w miesiącu, zwłaszcza
    >jeśli jest się VAT-manem.

    Spróbuj rozważyć wariant odwrotny. Załóż, że chciałbyś wykonać usługę
    na rzecz podmiotu gospodarczego wg formuły DWO.

    Pytanie 1. Czy możesz zrobić to jako DWO, jeżeli zarejestrowałeś DG w
    tym zakresie?

    Pytanie 2. Czy jeżeli wykonałeś kiedykolwiek jedną taką usługę jako DG
    na rzecz osoby fizycznej, to czy możesz kolejną usługę zakwalifikować
    jako DWO?

    Mam niejakie wrażenie, że przy takim postawieniu sprawy, również nie
    uzyskasz jednoznacznej odpowiedzi, ale obawy zostaną przesunięte w
    drugą strone. ;-)

    Pozdrowienia,

    Andrzej Popowski