  • 1. Data: 2005-02-14 07:23:43
    Temat: DG w Polsce a sprzedaz wysylkowa do Niemiec - pomozcie prosze...
    Od: "Wojtas" <w...@i...pl>

    Witam wszystkich serdecznie i bardzo prosze o pomoc.

    Mam nastepujacy problem.
    Prowadze DG w Polsce (sklep tradycyjny) i chcialbym rozszerzyc swoja
    sprzedaz na teren Niemiec.
    W tym celu chcialbym otworzyc sklep internetowy.

    Problem mam z organizacja przeplywu pieniazkow no i z rozliczaniem tego z
    US.
    Tak sie sklada, ze mieszkam bardzo blisko granicy z Niemcami, wiec dla mnie
    najlepsza jest wysylka na niemieckiej poczcie, bo wiadomo, ze czlowiek chce
    jak najbardziej obnizyc koszty.
    Z drugiej strony przelew pieniazkow z Niemiec do polski tez nie jest tani
    :-( Jeszcze by bylo pol biedy gdybym chcial sprzedawac jakies drogie rzeczy,
    ale moje towary kosztuja od 30 do 200 zl, wiec raczej nikt mi nie kupi
    czegos za 30 zl zeby drugie tyle zaplacic za przelew....

    No i od proby oszczedzania pieniazkow swoich i klientow zaczynaja sie moje
    problemy.

    Najlepszym dla mnie rozwiazaniem byloby zalozyc sobie konto osobiste, na
    ktore Niemcy by wplacali pieniazki a ja bym sobie poszedl za granice i
    wysylal z ich poczty towary.
    Obnizyloby to znacznie koszty moje i klientow.
    Z tego co sie juz zorientowalem, to konto osobiste moge sobie bez problemu
    zalozyc, w przeciwienstwie do firmowego, do ktorego trzeba miec zameldowanie
    w Niemczech, wiec takie rozwiazanie odpada :-(
    Rozwiazaloby to tez problem z wysylka towarow za pobraniem, poniewaz poczta
    Niemiecka odsyla pieniazki na konto, ktore musialbym miec w Niemczech.

    Pytanie tylko czy tak mozna ??
    Czy nikt sie do mnie nie przyczepi ?? (czytaj czy nie przyczepi sie US ??)

    A moze macie jakies doswiadczenia i pomysly w tym temacie i moglibyscie mi
    cos podsunac ??
    Z gory dziekuje za wszelka pomoc !!

    Pozdrowienia, Wojas

    PS.
    Mam nadzieje, ze za mocno nie namieszalem...

  • 2. Data: 2005-02-14 09:46:38
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Z tego co sie juz zorientowalem, to konto osobiste moge sobie bez
    > problemu zalozyc, w przeciwienstwie do firmowego, do ktorego
    > trzeba miec zameldowanie
    > w Niemczech, wiec takie rozwiazanie odpada :-(

    A ja słyszałem, że firmowe bez większych problemów można
    otworzyć w niemieckim DB. Jednak osobiście jeszcze nie testowałem.

    Pix

  • 3. Data: 2005-02-14 10:14:55
    Od: "Wojtas" <w...@i...pl>

    > A ja słyszałem, że firmowe bez większych problemów można
    > otworzyć w niemieckim DB. Jednak osobiście jeszcze nie testowałem.

    A ja slyszalem, ze zeby zalozyc konto firmowe w Niemczech trzeba miec
    zameldownie niemeickie :-(
    A jaki jest adres stronki tego banku??
    To bym sobie poczytal....

    Pozdro, Wojtas

  • 4. Data: 2005-02-14 11:18:50
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > A ja slyszalem, ze zeby zalozyc konto firmowe w Niemczech trzeba miec
    > zameldownie niemeickie :-(

    Zdaje się, że tam jest trochę tak, że co oddział to obyczaj ;-)

    > A jaki jest adres stronki tego banku??
    > To bym sobie poczytal....

    AFAIR informacja pochodziła od jednego z grupowiczów pbb
    i dotyczyła bodajże Frankfurtu - trzeba byłoby przeguglać
    końcówkę zeszłego roku.
    Sam się nawet przymierzałem aby pójść w jego ślady, ale
    na razie jakoś mi się nie poskładało.

    > Pozdro, Wojtas
    również, Pix

  • 5. Data: 2005-02-14 11:30:25
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 2/14/2005 12:18 PM, Użytkownik pix napisał:

> [...]
    > końcówkę zeszłego roku.
    > Sam się nawet przymierzałem aby pójść w jego ślady, ale

    Nie bardzo jestem "w temacie" ale coś mi się kojarzy, że założenie konta
    bankowego za granicą przez podmiot gospodarczy może wymagać zezwolenia NBP.

    --
    gefragt

  • 6. Data: 2005-02-14 23:10:19
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Nie bardzo jestem "w temacie" ale coś mi się kojarzy, że założenie konta
    > bankowego za granicą przez podmiot gospodarczy może wymagać zezwolenia
    > NBP.

    Tak było do niedawna, a teraz chyba już tylko w odniesieniu
    do państw poza OECD.
    Jak ktoś potrzebuje to szczegóły powinien znaleźć w prawie
    dewizowym.

    Pix

  • 7. Data: 2005-02-16 08:14:25
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Wojtas napisał:
    > Witam wszystkich serdecznie i bardzo prosze o pomoc.
    >

    > A moze macie jakies doswiadczenia i pomysly w tym temacie i moglibyscie mi
    > cos podsunac ??
    > Z gory dziekuje za wszelka pomoc !!

    A takie banalnie proste rozwiązanie jak akceptacja w tymże sklepie kart
    płatniczych?
    http://www.polcard.pl
    http://www.ecard.pl/

    pzdr

    Tomek

    Stala oplata 35 gr/min. Teraz mozesz dzwonic za granice taniej!

  • 8. Data: 2005-02-16 12:42:56
    Od: "Wojtas" <w...@i...pl>

    > A takie banalnie proste rozwiązanie jak akceptacja w tymże sklepie kart
    > płatniczych?
    > http://www.polcard.pl
    > http://www.ecard.pl/

    A jakie wtedy obcokrajowcy maja oplaty??
    A moze to jest bez roznicy ??

    Pozdro, Wojtas

  • 9. Data: 2005-02-16 13:07:08
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Wojtas napisał:

    > A jakie wtedy obcokrajowcy maja oplaty??
    > A moze to jest bez roznicy ??

    Towar w sklepie kosztuje 100 zł.
    Karta klienta obciążana jest kwotą 100 zł, którą to kwotę BANK WYSTAWCA
    KARTY przelicza na walutę rachunku/karty (czyli tak jakby ten
    cudzoziemiec przyjechał do Polski i zapłacił te same 100 zł w normalnym
    sklepie); kursy są przyzwoite.
    Ty dostajesz 100 zł pomniejszone o prowizję polcardu/ecardu która wynosi
    2-4% (zależy ile sobie wynegocjujesz).

    pzdr

    Tomek

    --------------
    Sprawdz swoj milosny i partnerski horoskop...
    >>> http://link.interia.pl/f1848 <<<

  • 10. Data: 2005-02-16 14:01:19
    Od: "Wojtas" <w...@i...pl>

> [...]
    > są przyzwoite.
    > Ty dostajesz 100 zł pomniejszone o prowizję polcardu/ecardu która wynosi

    Dzieki za te info ;-)
    Polcard niestety nie raczyl mi odpowiedziec na moje pytania.

    Ja juz zwatpilem ze ktokolwiek sensownie mi odpowie i chcialem sobie konto
    osobiste w Niemczech zalozyc i sprzedawac i tyle...
    Ksiegowalbym to jako normalna sprzedaz (tak jak bym w swoim sklepie
    sprzedawal) i juz.
    Ciekaw jestem co na to powiedzialby US......

    A wracajac do placenia przez Internet.
    Czy korzystales z uslug Polacardu ??
    Jesli tak, to jak sie to zalatwia ??
    Czy duzo jest formalnosci i ile to trwa ??
    Z kim negocjowac ta prowizje itp ??

    Pozdro, Wojtas