  • 1. Data: 2005-02-13 19:26:39
    Temat: Umowa dzierżawy a podatki
    Od: "D@rck" <d...@g...pl>

    Witam.
    Jest taka sytuacja: ojciec prowadzący Działalność Gospodarczą (posiada
    kilka lokali handlowych, jest VATowcem) wydzierżawia córce lokal użytkowy.
    Córka (nie prowadzi DG) oddaje ten lokal w najem jakiejś firmie handlowej.
    Pytanie jest takie: kto i jakie podatki płaci.
    Dziękuję z góry za każdą pomoc.

    Pozdr.

  • 2. Data: 2005-02-14 15:22:48
    Temat: Re: Umowa dzierżawy a podatki
    Od: "D@rck" <d...@g...pl>

    Użytkownik "D@rck" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    handlowej.
    > Pytanie jest takie: kto i jakie podatki płaci.

    Spróbuję sam sobie odpowiedzieć, może ktoś mnie poprawi?
    Otóż ojciec jest zwolniony z podatków bo wydzierżawia lokal członkowi
    rodziny. Córka powinna płacić podatek dochodowy od osób fizycznych,
    najlepiej w formie ryczałtu od dochodów ewidencjonowanych, nie wiem tylko
    jak z Vatem, bo firma która od niej wynajmuje ten lokal jest Vatowcem i
    życzy sobie f-rę VAT za najem lokalu.

  • 3. Data: 2005-02-17 16:35:03
    Od: "Małgorzata i Eugeniusz" <e...@o...pl>

    Podatek płaci tylko córka (PIT-5) a fakturę może wystawić choć nie jest
    watowcem.

  • 4. Data: 2005-02-17 17:33:16
    Od: "Małgorzata i Eugeniusz" <e...@o...pl>

    Podatek płaci tylko córka (PIT-5) natomiast jeśli nie jest vatowcem to nie
    płaci vatu, a fakturę może wystawić na firmę wynajmującą lokal (
    netto=brutto)

  • 5. Data: 2005-02-19 21:39:16
    Od: "D@rck" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Małgorzata i Eugeniusz" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Podatek płaci tylko córka (PIT-5) natomiast jeśli nie jest vatowcem to
    nie
    > płaci vatu, a fakturę może wystawić na firmę wynajmującą lokal (
    > netto=brutto)

    Co to znaczy netto=brutto ? Cena netto + 0% VAT = cena brutto????

    Czy jednak musi wyodrębnić z ceny najmu Vat tzn. cena najmu/1,22 = cena
    netto i
    wtedy dodać 22% VAT i otrzymać cenę brutto, czyli cenę najmu? Chodzi mi o
    zapis na fakturze.
    Bo firma chyba ten VAT odpisze sobie.

    Pozdr.

  • 6. Data: 2005-02-19 22:31:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 19 Feb 2005, D@rck wrote:

    >+ Użytkownik "Małgorzata i Eugeniusz" <e...@o...pl> napisał
    >+ > Podatek płaci tylko córka (PIT-5) natomiast
    >+ > jeśli nie jest vatowcem to
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    [...]
    >+ Co to znaczy netto=brutto ? Cena netto + 0% VAT = cena brutto????

    ...nie jest VATowcem to nie wykazuje VAT :)
    Jako zwolniony...
    Inna rzecz że zwolnienie ma limit (roczny).

    Zaznaczam iż nie wypowiadam się co do samego rozliczenia kwoty.

    >+ Bo firma chyba ten VAT odpisze sobie.

    ...tylko jak będzie wykazany...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd