  • Data: 2006-06-05 19:32:27
    Temat: Re: [DLUGIE] Mam bardzo poważny problem, KPiR, VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 5 Jun 2006, t wrote:

    > I co zrobić z fakturami od których nie chcę mogę odliczać VATu - też
    > ujmować w tej Ewidencji?

    Ha.
    Prawdopodobieństwo "trafienia" jest bardzo małe - ale MY nie wiemy
    czy to ma sens.
    Jest znany co najmniej jeden przypadek kiedy ujęcie zakupu (mimo
    nieodliczenia) byłoby konieczne - jeśli mówi ci coś "proporcja
    zakupów".
    WĄTPIĘ czy korzystasz (bo dawno być wpadł że "trzeba" :)) ale...
    ale po pierwsze nie mamy pewności czy to JEDYNY przypadek
    kiedy zakupy (nieodliczone!) mogą wpłynąć na rozliczenie VAT.
    Mam nadzieję że znasz podstawę prawną prowadzenia ES/AZ VAT?
    :)
    Z niej wynika wprost: "podatnik ma tam mieć wszystko co
    jest potrzebne". Nikt cię nie zastąpi w odpowiedzi na pytanie:
    "czy dany wpis jakoś wpłynie na to co będzie trzeba wpisać
    do VAT-7".

    > Tak przy okazji - czy mogę przepisać KPiR na nowo, włączając dotychczasowy
    > "świstek"(bo inaczej tego nazwać nie można) jako pierwszą stronę -
    > przekreśloną,
    > albo z przekreślonymi pozycjami?

    Nie wiem, chyba tak bym zrobił "z braku laku".
    Przepis nakazuje skreślenie wszystkich błędnych wpisów... ("tak
    aby zapisy były czytelne" oczywiście) więc mi się zapis o "pierwszej
    stronie" nie podoba :|

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)