  • Data: 2010-03-02 08:56:50
    Temat: Re: DRA wypełni Panienka z Okienka?
    Od: Tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 02-03-2010 o 08:58:41 cef <c...@i...pl> napisał(a):

    > A skąd to wiesz? Rozliczasz (ustalasz wysokość)
    > swoje składki na podstawie notek prasowych czy
    > deklaracji?

    Mam nadzieję że to jest Twoja interpretacja przepisu,
    a nie twierdzenie że bez comiesięcznego wypełnienia DRA
    "do teczki" nie będę wiedział ile mam płacić ;)

    > jest łatwiej prostować. Dodatkowo dodam, że mimo iż nie ma obowiązku
    > składania, to wolę to zrobić i mieć dokumenty takie jak złożyłem, a nie
    > takie
    > jak SYSTEM wprowadził. Wcale by mnie nie zdziwiło, gdyby za jakiś czas
    > ZUS przysłał pisemko, że brak deklaracji za okres od...do... szkoda mi
    > czasu na szukanie
    > tego wtedy i prostowanie.

    A ćwiczyłeś to w praktyce? Bo ja gdy ostatnio brałem zaświadczenie o
    niezaleganiu
    to mimo że miałem papiery złożone prawidłowo, to okazało się że w systemie
    ich nie
    ma i albo złożę je jeszcze raz (15 minut wypełniania), albo... lipa (tzn.
    pewnie
    musiałbym pisać pismo że mam wszystko OK, po czym bym miał wezwania że nie
    mam OK
    i może po miesiącu by znaleźli zaginione dane).

    > Wiesz obowiązku skłądania PIT5 tez nie ma, ale trzeba płacić zaliczki
    > i w rocznym rozliczeniu wpisać w krateczkę z rozbiciem na miesiące -
    > i oczywiście nic nie trzeba, ale jakoś to policzyć i zapamietać trzeba.

    Tylko nie mów że wypełniasz PIT5 bo inaczej nie będziesz wiedział
    ile trzeba wpłacić ...

    > Poza tym ja rozumiem te zapisy ZUS inaczej i jeśli z Twojego
    > rozumienia wynika, ze nie musisz robić tych deklaracji, to ich nie rób.

    Oddzielmy dwie sprawy - to żeby składać co miesiąc DRA do ZUS mimo że nie
    muszę,
    to powiedział mi kiedyś doradca podatkowy po tym jak system ZUS
    przypisywał mu
    po trzy składki do jednej deklaracji DRA składanej kwartalnie. I ja się z
    Tobą
    zgadzam że składanie comiesięczne *prawdopodobnie* zwiększa szanse na to,
    żeby uniknąć takiej sytuacji.

    Natomiast to, że bez wypełnienia DRA "do teczki" nie będę wiedział ile
    płacić,
    to już zakrawa na absurd - zwłaszcza że wg mnie przepisy nic na ten temat
    nie mówią.

    --
    Tomek