  • 1. Data: 2010-03-01 13:29:48
    Temat: [podatki.pl] DRA wypełni Panienka z Okienka?
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Jakiś dzień z newsami dziś nastał

    http://www.podatki.biz/artykuly/16_9750.htm?idDzialu
    =16&idArtykulu=9750

    "1 marca tego roku zostaną wprowadzone kolejne ułatwienia - dokumenty
    ubezpieczeniowe,
    takie jak ZUS DRA, będzie wypełniał nie przedsiębiorca, ale - w jego
    obecności - pracownik ZUS przy pomocy aplikacji"

    Ktoś ma namiar na przepis który to wprowadza (w usus i okolicach kiepsko
    się poruszam)?

    --
    Tomek

  • 2. Data: 2010-03-01 19:23:45
    Temat: Re: [podatki.pl] DRA wypełni Panienka z Okienka?
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 01-03-2010 o 19:25:08 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    napisał(a):

> [...]
    > musieli samodzielnie wypełniać formularzy ubezpieczeniowych. Dokumenty
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > utworzą za nich pracownicy sal obsługi klientów na podstawie informacji
    > uzyskanych prze płatników oraz, przy wspomaganiu oprogramowania KSI ZUS."
    >

    > "Proces tworzenia każdego typu dokumentu został zaprojektowany w sposób
    > minimalizujący czynności wykonywane przez pracownika odpowiedzialnego za
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > jego elektronizację."
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >
    > Ale i tam podstawy prawnej nie podano niestety.

    Ano, ale przynajmniej wiem że mamy przeszkolonych
    pracowników którzy sprawnie wyłuskają elektrony z procesu.

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2010-03-01 20:35:50
    Temat: Re: DRA wypełni Panienka z Okienka?
    Od: glos <g...@p...onet.pl>

    On 1 Mar, 19:25, 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> wrote:
> [...]
    > utworzą za nich pracownicy sal obsługi klientów na podstawie informacji
    > uzyskanych prze płatników oraz, przy wspomaganiu oprogramowania KSI ZUS."

    ciekawe w tej calej sytuacji jest to, ze od 1 czerwca 2006 nie ma
    obowiazku skladania deklaracji DRA, w przypadku oplacania ubezp
    wylacznie za siebie i w minimalnej wymaganej wysokosci (->
    http://www.zus.pl/files/rozp_dzalalnosci.pdf ).

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 4. Data: 2010-03-01 21:08:29
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    glos wrote:

    > ciekawe w tej calej sytuacji jest to, ze od 1 czerwca 2006 nie ma
    > obowiazku skladania deklaracji DRA, w przypadku oplacania ubezp
    > wylacznie za siebie i w minimalnej wymaganej wysokosci

    Ale tam nic nie ma o składaniu. Zwolnienie faktycznie jest, ale tylko na
    składanie.
    Na prowadzenie dokumentacji - czyli wypełnienie DRA- nie ma zwolnienia.
    To ma być taka forma pomocy ?

  • 5. Data: 2010-03-01 21:47:51
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 01-03-2010 o 22:08:29 cef <c...@i...pl> napisał(a):

    > Ale tam nic nie ma o składaniu. Zwolnienie faktycznie jest, ale tylko na
    > składanie.
    > Na prowadzenie dokumentacji - czyli wypełnienie DRA- nie ma zwolnienia.
    > To ma być taka forma pomocy ?

    A po co wypełniać jeśli nie do składania?

    --
    Tomek

  • 6. Data: 2010-03-01 21:56:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomek pisze:

    > A po co wypełniać jeśli nie do składania?

    "Do mania"

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2010-03-01 21:57:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    glos pisze:

> [...]
    > obowiazku skladania deklaracji DRA, w przypadku oplacania ubezp
    > wylacznie za siebie i w minimalnej wymaganej wysokosci (->

    I bardzo dobrze. Teraz jak ktoś składa DRA, to zazwyczaj potrzebuje
    pomocy, bo:

    - dopiero co założył działalność
    lub
    - chorował, czy w inny sposób zmienił sobie podstawę składek (odwiesił
    działalność w połowie miesiąca) i musi wypełnić DRA za część miesiąca -
    teraz zamiast samemu liczyć ładna hostessa wypełni to za przedsiębiorcę.
    Dobre i to.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2010-03-01 22:07:38
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Liwiusz w <news:hmhd5o$5vm$2@news.onet.pl>:

    > "Do mania"

    Do mania, to wystarczy nie wyrzucać tej, która była podstawą kolejnych.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 9. Data: 2010-03-01 22:09:14
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomek wrote:

    > A po co wypełniać jeśli nie do składania?

    A jak inaczej jak nie przez wypełnienie
    wypełnic wymogi art 46.1 ustawy o sus oraz
    ustrzec się przed karą z art 98.1 punkt 5).
    Wypełnić i do teczki jak kazdą inną dokumentację.

  • 10. Data: 2010-03-01 22:38:02
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 01-03-2010 o 22:57:43 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    napisał(a):

    > ładna hostessa

    Ta siwa z kurzajką na czole czy ta obok ?

    --
    Tomek