    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DRA wypełni Panienka z Okienka?
    Date: Tue, 2 Mar 2010 10:36:10 +0100

    Tomek wrote:

    > A ćwiczyłeś to w praktyce? Bo ja gdy ostatnio brałem zaświadczenie o
    > niezaleganiu
    > to mimo że miałem papiery złożone prawidłowo, to okazało się że w
    > systemie ich nie
    > ma i albo

    Od kiedy składam elektronicznie (a nawet powiem wiecej - na wszystkie stare
    sprzed 2002
    papierowo skanowane pusciłem korekty) to nie miałem w praktyce
    problemów, więc Ci nie powiem, że to, że robię i składam to
    jakiś wytrych czy sposób na uniknięcie kłopotów.

    > Tylko nie mów że wypełniasz PIT5 bo inaczej nie będziesz wiedział
    > ile trzeba wpłacić ...

    No bez przesady, samo coś tam się liczy :-) ,
    ale w praktyce w programie generuje się PIT5
    - tyle tylko że go nie drukuję

    > Oddzielmy dwie sprawy -
    I ja
    > się z Tobą
    > zgadzam że składanie comiesięczne *prawdopodobnie* zwiększa szanse na
    > to, żeby uniknąć takiej sytuacji.
    >
    > Natomiast to, że bez wypełnienia DRA "do teczki" nie będę wiedział ile
    > płacić,
    > to już zakrawa na absurd - zwłaszcza że wg mnie przepisy nic na ten
    > temat nie mówią.

    To chyba się nie zrozumieliśmy. Ile płacić, to będziesz wiedział-
    zapytaj choćby tutaj, to Ci ktos powie.

    Wg mnie przepisy mówią.
    Jest sobie artykuł w którym jest mowa co zawiera imienny raport miesięczny,
    co deklaracja
    i że płatnik musi obliczać, rozliczać (zgodnie z ustawą) i opłacać składki
    Co to znaczy wg ustawy rozliczyć składki
    czy prowadzić dokumentację ubezpieczonych/płatnika? Mnie wychodzi, że
    dokumentację
    trzeba prowadzić i żeby to zrobić zgodnie z zasadami trzeba sporządzić
    deklarację,
    a dopiero na jej comiesięczne składanie do ZUS jest zwolnienie.
    Tam nie jest napisane, że płatnik może nie prowadzić dokumentacji -
    chyba, że ktoś uważa, że dokumentacja to jedynie wysokość składek.
    Nie trzeba jej składać czy przekazywać do ZUS, ale mnie wychodzi, że trzeba
    mieć
    dokumentację za dany okres.

    Ja tak rozumiem te przepisy.