  • 1. Data: 2003-02-10 07:25:15
    Temat: DVD i inne koszty
    Od: "yba" <y...@N...pl>

    Witam.
    Prowadzę (zaczynam) jednoos. DG, KPiR,VAT - glownie nadzor i koordynacja
    budowy.
    Czy kosztem w mojej DG bedzie DVD czytajace pliki jpeg i sluzace do
    prezentacji zdjec z budowy jako czesc raportu przygotowanego dla
    kontrahenta, z ktorym zwiazany jestem umowa?
    Oprocz tego chce kupic nagrywarke i skaner oraz wprowadzic stary komputer do
    wyposazenia.
    Kazdy element bedzie kosztowal mniej niz 1500 zl, wiec wszystko jednarazowo
    w koszty i nic do ewidencji wyposazenia.
    I oczywiscie pomniejsze Vat nalezny.

    Pierwsza fakture wystawie na koniec lutego, czy nic nie stoi na przeszkodzie
    bym te zakupy zrobil teraz i dokonal odliczen j.w.?

    Czy w tym tlumaczeniu widzicie jakies slabe strony?

    pzdr

    ---
    yba

  • 2. Data: 2003-02-10 10:22:41
    Temat: Re: DVD i inne koszty
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "yba" <y...@N...pl> wrote in message
> [...]
    > Kazdy element bedzie kosztowal mniej niz 1500 zl, wiec wszystko
    jednarazowo
    > w koszty i nic do ewidencji wyposazenia.

    Niezupelnie.....
    nagrywarka nie jest "samodzielnym" skladnikiem majatku, lecz czescia innego.

> [...]
    przeszkodzie
    > bym te zakupy zrobil teraz i dokonal odliczen j.w.?
    >
    > Czy w tym tlumaczeniu widzicie jakies slabe strony?

    Tak...
    jesli podatnik samodzielnie wytworzy srodek trwaly .......

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-02-10 11:18:06
    Temat: Odp: DVD i inne koszty
    Od: "yba" <y...@N...pl>

    Użytkownik Boguslaw Szostak:
> [...]
    innego.

    > Tak...
    > jesli podatnik samodzielnie wytworzy srodek trwaly .......

    Czyli nagrywarka + komputer do ewidencji wyposazenia ?
    A jak to DVD bedzie wygladac w oczach Pan z U.S.?

    ---
    yba

  • 4. Data: 2003-02-10 11:27:53
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "yba" <y...@N...pl> wrote in message
    > Użytkownik Boguslaw Szostak:
    > innego.

    > Czyli nagrywarka + komputer do ewidencji wyposazenia ?
    > A jak to DVD bedzie wygladac w oczach Pan z U.S.?

    Panie z US beda Panu udowadnialu, ze kupil Pan sobie elelment
    "kina domowego" by ogladac folmy w domu, a im wmawia, ze "na firme"

    Ale to dopiero przy kontroli.

    Kolezy madrze radzili, by komus znajomemu sprobowac wytlumaczyc,
    ze zakup "sluzy uzyskaniu przychodu". Jak nie zrobia oka
    jek przy piwie bezalkoholowym.... to moze byc...

    Ale kazdy odpowiada za siebie...

    Boguslaw

  • 5. Data: 2003-02-10 12:38:50
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik
    -------------------------------
    Ja zaliczyłam kontrole( co prawda tylko Vat ) i wytłumaczenie że służy to
    pokazom produktów w miare wystarczyło Pani stwierdzła że ma do tego
    wątpliwość czy służy to firmie ale nie będzie się upierać bo mogę jej w
    konsekwencji udowodnić że służy firmie przedłuży to tylko kontrole a wygrana
    US nie jest pewna.
    Wiola

  • 6. Data: 2003-02-10 12:47:10
    Od: "Kamil Dziwisz" <k...@o...pl>

> [...]
    > wątpliwość czy służy to firmie ale nie będzie się upierać bo mogę jej w
    > konsekwencji udowodnić że służy firmie przedłuży to tylko kontrole a

    Nie dajmy się zwariowac... na tej zasadzie mozna by udowodnić ze już
    komputer służy do ogladania filmow w domu....
    DVD coraz czesciej zastepuje CD-ROM..
    Jeszcze chwila i standardem stanie się DVD-CD RW Combo - czyli DVD i
    nagrywarka w jednym - jest to tylko kwestia czasu (niedlugiego).
    Pamiętam jak w roku 94 zastanawiałem się czy nie wyksięgują mi CD-ROM 4 x -
    poniewaz odtwrzal tez płyty muzyczne... Czy dzisiaj ktokolwiek przy zdrowych
    zmyslach zakwestionuje koniecznosc posiadania CD-ROM ???
    Nagrywarka słuzy do archiwizacji i nikt jej nie moze zakwestionowac.
    Inną kwestią jest czy powiekszac wartość skladnika srodkow trwalych czy
    puszczac od razu w koszty - to kazdy musi rozstrzygnąć we "własnym sumieniu"
    EOT
    pozdrawiam
    Kamil

  • 7. Data: 2003-02-10 13:00:54
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Kamil Dziwisz" [...]
    > Nie dajmy się zwariowac... na tej zasadzie mozna by udowodnić ze już
    > komputer służy do ogladania filmow w domu....
    > DVD coraz czesciej zastepuje CD-ROM..

    Ale ja wywnioskowalem, ze chodzi o "stacjonarnu odtwarzacz DVD".

    > Jeszcze chwila i standardem stanie się DVD-CD RW Combo - czyli DVD i
    > nagrywarka w jednym - jest to tylko kwestia czasu (niedlugiego).

    jesli w komuterze t w ogole nie widze problemow.

    Boguslaw

  • 8. Data: 2003-02-10 13:07:28
    Od: "Kamil Dziwisz" <k...@o...pl>

    "Boguslaw Szostak" ..

    > Ale ja wywnioskowalem, ze chodzi o "stacjonarnu odtwarzacz DVD".
    > jesli w komuterze t w ogole nie widze problemow.

    Fakt - jasne sformułowanie problemu pomaga uniknąć wielu kłopotów :-)
    pozdrawiam
    Kamil

  • 9. Data: 2003-02-10 21:28:59
    Od: "yba" <y...@N...op.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" :
    > Ale ja wywnioskowalem, ze chodzi o "stacjonarnu odtwarzacz DVD".

    Jasne, że stacjonarny.
    Idąc dalej możnaby w tym samym celu zakupić TV albo projektor a nawet
    wynająć salę kinową. ;-))

    Wracając do DVD.
    Robię zdjęcia pokazujące "to czym się zajmuję", skanuję i nagrywam na CD w
    formie prezentacji.
    Jest kontrola, więc biorę DVD pod pachę i prezentuję na dowolnym TV, nawet w
    US. (Jak jest kontrola.)

    Dzięki za opinie.

    pzdr

    ---