eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiDarmowe dostarczanie materiałów a nieodpłatne świadczenie › Re: Darmowe dostarczanie materiałów a nieodpłatne świadczenie
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Darmowe dostarczanie materiałów a nieodpłatne świadczenie
    Date: Thu, 15 Jan 2009 01:40:00 +0100

    On Thu, 15 Jan 2009, Tomek wrote:

    > A czy prezydent płaci PIT od mieszkania za darmo w pałacu prezydenckim :-) ?

    Nie, bo to jest USTAWOWY przywilej.
    Podobnie nie ma "nieodpłatnego przychodu" dziecko, wobec którego
    rodzic ma USTAWOWY obowiązek alimentacyjny.

    > IMHO nieodpłatne świadczenia i tym podobne haki pojawiają się wtedy,
    > gdy ktoś się głupio wystawi, np wpisze do EŚT linuxa w cenie 0zł.

    Nie ma miejsca, NSA wyjaśnił: skoro wartość rynkowa jest zero,
    to nieodpłatnego swiadczenia o wartości zero można nie wpisywać :D
    (a wpisanie nie skutkuje podatkowo).

    wKF: chyba nie widzę (jeszcze?) "oryginalnego" postu, więc odnoszę
    się tylko do tego co wydedukowałem i co widzę!

    pzdr, Gotfryd