    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Darmowe ogłoszenia a US
    Date: Tue, 19 Sep 2006 22:27:03 +0200

    On Tue, 19 Sep 2006, Herbi wrote:

    > OoO :)))
    > Dosyć interesujące, w nawiązaniu do *oficjalnie* podanych cen przez
    > producenta w cenniku, a rabatów, upustów ....

    Linią obrony IMO jest to co zostawiłem na końcu mojego cytatu,
    czyli twierdzenie o "innych przychodach". Opłaca się dać taniej
    akurat TEMU odbiorcy, bo z tego tytułu będę miał inne przychody
    (trzeba by przejrzeć czy nie powinny być z tego samego źródła
    przychodów - czyli jak z DG to DG, jak z najmu to również
    z najmu).

    > Czy potrafisz odnieść się czy taka praktyka nie może nieść obowiązku
    > zapłaty podatków przez producenta w wysokości jakby "bez rabatu"?

    Ustawa o VAT np. zawiera wyraźną regulację i odpowiada "niekiedy
    tak". Jeśli zostanie udowodniona "niedopuszczalna praktyka" czy
    jak kto woli "nieuczciwa konkurencja", to o taki rabat nie wolno
    obniżyć podstawy opodatkowania, czyli VAT powinien być policzony
    bez tego rabatu (wyższy). Jak sądzę VAT "do odprowadzenia" - bo
    przyznam że ta regulacja wchodzi w paradę ministrowi finansów,
    który chyba nie przewidział że VAT może być liczony z czego
    innego niż netto lub brutto na f-rze :) (dokładniej: chyba
    nie ma zakazu ujmowania niedopuszczalnych opustów w podsumowaniach
    faktury, ale przyznam że nie sprawdzam bo powoli mam na dziś dość :)

    Przy dochodowym widzę pewien problem ze wskazaniem przepisu :]

    > No bo
    > innym ludziom, odbiorcom sprzedaje po normalnej cenie ... :)))

    Wniosek: odbiorca "uprzywilejowany" z innego powodu niż
    uznaje się za "prawnie uzasadniony" ma przychód :)
    (do opodatkowania!)

    pzdr, Gotfryd