  • Data: 2004-11-20 14:40:53
    Temat: Re: Darmowy programik do srodkow trwalych?
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Myslę ze w grę wchodzi pewne niezrozumienie tematu.
    > Analogicznie sprzedawane jest oprogramowanie linux chodź. Firmy
    dokładają
    > swoje rzeczy (lub nie) dodają dodatkowe oprogramowanie (w ich przypadku
    > chyba słownik polski jest inny niż ten ogólnie dostępny), pakują do
    pudełka,
    > dają instrukcję i wsparcie i sprzedają. Na Red Hat czy też Aurox też nie
    ma
    > info że jądro jest na licencji GPL czy też GNU (tzn. jest ale nie w
    > materiałach reklamowych).

    tak ale Pan zauwazy ze www.aurox.pl nie ukrywa ze linux jest darmowy, BA
    nawet
    mozna pobrac z ich serwera.
    Poz a tym linux nadal pozostaje na GPLu. Jakakolwiek modyfikacja linuksa,
    dodanie do niego czegokolwiek
    nie ma prawa zmeinic licencji, chyba osoby ktore stworzyly te podtsawy
    wyraza na to zgode.

    > Alez masz też o obronie w postach. A z tą niezgodnością własnie jest
    problem
    > w przypdaku prawa tego kraju ponieważ czasem trudno jest udowodniż że to
    co
    > oni robią jest z nim niezgodne. Zresztą zwróć uwage na losy ustawy o
    > swobodzie gospodarczej i walkę o zapis że interpretacja wydana
    podmiotowi
    > przez US jest dla tego ostatniego wiążąca. Czemu MF nie chciał dopuścić
    do
    > tego zapisu? Jak myślisz?

    pan minister pomyslal? :-))

    > Ma prawo stosować a urząd chyba może to podważać (tak jak jest to np. w
    > przypadku zakupu samochodów)

    no tak ale gdyby Pan produkowal te samochody, nie schodzil ponizej
    kosztow,
    to chyba nie ma sie do czego czepic?
    Co do samochodow, to jest oczywiste ze ceny sa zanizane, ale gdy cos jest
    stale
    (w sklepie ) w penej niskiej cenie, od nowosci, to dla mnie jest to
    absurdalne by jakas
    panienka z uzrzedu miala prawo nakazac mi podwyzszyc ceny.

    > Na Linuxa nie jest darmowy? Wydawało mi się że jest. Wersja na Widnows
    jest
    > płatna. Ale być może się mylę.

    Kylixa na windowsa nie ma :)) Mozna pobrac na Linuxa, ale to jest
    strasznie okrojona wersja,
    (mi osobiscie nic sie nie skompilowalo, totalna kaszana- probowalem na
    kylix 3)
    taka normalna jest platna.

    > Pewnie możesz ale praktyka pokazuje że w Polsce to chyba nie do końca
    jest
    > satysfakcjonujące (bo co ci po tym jak już jesteś bankrutem, na plecach
    masz
    > i US i ZUS i komorników a sad przyzna ci 10% z tego o co wystapiłeś).

    najlepiej to zaraz po opini Pannni z US leciec do tvn do Uwagi :)

    > Niestety tak i własnie dla tej prowizją podporządkowują interpretacę
    (plus
    > to co może skrobnąc Państwo które akurat nie powinno być zainteresowane
    > czymś takim ale w Polsce gdy perpektywa czasowa sięga tylko czterech lat
    > czyli od wyborów do wyborów więc jest - choć może nie Państwo a politycy
    > łatający dziury dziurami u innych)

    moze jak utna prowizje to beda rzetelnie wypelniac swoje obowiazki.

    P.