  • 1. Data: 2005-06-09 07:46:20
    Temat: Darowanie mieszkania a zameldowanie
    Od: "Tomek" <s...@t...pl>

    Chcę podarować synowi mieszkanie 46m2, nie ma innego, słyszałem, że będzie
    musiał tam mieszkać 5 lat aby nie zapłacić podatku. Mam pytanie - czy syn
    będzie musiał się tam zameldować czy wystarczy, że nie sprzeda go przez 5
    lat. Czy może jest jeszcze inaczej. Bardzo proszę o pomoc czy darowanie =
    konieczność zameldowania się syna w nowym lokalu

  • 2. Data: 2005-06-09 11:48:35
    Temat: Re: Darowanie mieszkania a zameldowanie
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Tomek wrote:
> [...]
    > lat. Czy może jest jeszcze inaczej. Bardzo proszę o pomoc czy darowanie =
    > konieczność zameldowania się syna w nowym lokalu

    fizycznie mieszkać co jest równoznaczne z zameldowaniem się.

  • 3. Data: 2005-06-11 16:22:12
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    witek napisał(a) w wiadomości: ...
    >Tomek wrote:
    >[...]
    >>
    >fizycznie mieszkać co jest równoznaczne z zameldowaniem się.

    Chyba wystarczy, że to mieszkanie posiada. Po co ma w nim mieszkać?

    Arek

  • 4. Data: 2005-06-11 21:26:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 11 Jun 2005, Arek wrote:

> [...]
    >+
    >+ Chyba wystarczy, że to mieszkanie posiada. Po co ma w nim mieszkać?

    ...bo chce *skorzystać ze zwolnienia*. Przysługuje tym którzy (m.in. !):
    "5) będą zamieszkiwać w nabytym lokalu lub budynku przez 5 lat"

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-06-11 22:57:32
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a) w wiadomości: ...
    On Sat, 11 Jun 2005, Arek wrote:
    >[...]

    >...bo chce *skorzystać ze zwolnienia*. Przysługuje tym którzy (m.in. !):
    >"5) będą zamieszkiwać w nabytym lokalu lub budynku przez 5 lat"

    Zawsze myślałem, że jeżeli kupię chatę, to wystarczy, że ją mam (?)
    5 pełnych lat. Jeżeli dostanę to muszę w niej dodatkowo mieszkać?

  • 6. Data: 2005-06-12 01:12:55
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Arek wrote:

    > Chyba wystarczy, że to mieszkanie posiada. Po co ma w nim mieszkać?

    zeby nie zapłacić podatku od darowizny

  • 7. Data: 2005-06-12 01:13:49
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Arek wrote:
    > Gotfryd Smolik news napisał(a) w wiadomości: ...

    > Zawsze myślałem, że jeżeli kupię chatę, to wystarczy, że ją mam (?)
    > 5 pełnych lat. Jeżeli dostanę to muszę w niej dodatkowo mieszkać?

    jeśli nie chcesz zapłacić podatku od darowizny to musisz mieszkać.
    jesli zapłacisz podatek od darowizny, to możesz je sprzedać nawet w ten
    sam dzień.