  • From: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Darowizna - 1/2 nieruchomości.Co z podatkiem.
    Date: Thu, 30 Aug 2007 05:00:15 +0200

    news:fb3tvd$s27$1@inews.gazeta.pl...

    > Więc najpierw odkręccie księgi wieczyste i podatek od spadku, a dopiero
    > potem myslcie o darowiźnie.
    > Z umową darowizny na ciebie będziesz mógł złożyć wniosek do sądu o
    > wpisanie cienie jako współwłaściciela.

    Nie muszą, wystarczy prawomocne orzeczenie sądu o nabyciu spadku, akt
    zgonu dziadka i zaświadczenie naczelnika
    urzędu skarbowego o tym, że należny podatek został opłacony lub, że podatek
    o tego spadku nie należał się.
    Poza tym to co standardowo należy dołączyć, w przypadku mieszkania
    zaświadczenie ze spółdzielni lub wypis z Kw i akt nabycia w zależności od
    rodzaju własności, a w przypadku domku pod Warszawą wypis z rejestru gruntów
    i wypis z księgi wieczystej.