    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Darowizna, ale od 10 osób...
    Date: Wed, 21 Mar 2007 09:13:13 +0100

    On Wed, 21 Mar 2007, PiotrB. wrote:

> [...]
    [...]
    > 1. nie myl pieniędzy z banknotami, banknoty są tylko nośnikiem pieniędzy

    Jak rozumiem problem z owym nośnikiem właśnie :)
    Czy istnieje przepis "w razie używania pieniędzy nie mają zastosowania
    przepisy dotyczące nośnika na którym pieniądze przekazano"?

    > 2. trudno w tym przypadku mówić o "przechowaniu" rzeczy ruchomej co
    > jest istotą depozytu

    Mówisz, że pieniędzy nie można zdeponować?
    To co depozyt sądowy z nimi robi?

    I nie krzycz po mnie :) bo doskonale rozumiem jeśli chcesz zaakcentować
    iż istotą zlecenia nie jest zajmowanie się nośnikiem. Ale jeśli w jakiejś
    czynności wystąpią "czynności uboczne", to AFAIK należy taką czynność
    złożoną należy rozłożyć na czynniki pierwsze - czyli najbardziej złożone
    rodzaje umów i czynności opisanych w przepisach (tu: Kodeksie Cywilnym);
    może się niefachowo wyrażam, ale idzie o to iż umowy leasingu juz się
    nie rozkłada "na drobne" (bo jest opisana w KC jako CAŁOŚĆ), ale jeśli
    w ramach wykonywania czynności X (*w zasadzie* opisanej w KC) przy
    okazji wystąpi depozyt, to dla samego depozytu trzeba zastosować
    przepisy odrębne (dotyczące depozytu). CHYBA że opis danej czynności
    (w KC) stanowiłby, że depozyt (albo "przekazanie rzeczy do
    rozporządzenia") jest jej częścią.
    Źle piszę?

    I żeby nie było: czepiam się, żeby ustalić jak ma być, a nie że ma
    być tak jak to przedstawiam :) a samo "doradca powiedział" nie jest
    argumentem dla nikogo kto to czyta, bo takiemu czytelnikowi ów
    doradca żadnego pisemnego poręczenia majątkowego nie udzielił :O
    Zaś wpłata CZYICH pieniedzy na WŁASNE konto IMO takim "czystym
    zleceniem" to nie jest. Jak mówisz że nie ma depozytu, to widać
    zleceniodawca przy okazji pośrednictwo finansowe prowadzi ;)

    pzdr, Gotfryd