    Date: Sat, 14 Dec 2013 10:00:59 +0100
    From: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Darowizna dla dziecka na utrzymaniu rodziców

    W dniu 2013-12-14 09:14, Jacek pisze:

    > Obawiam się właśnie różnych interpretacji naszego doskonałego prawa.

    Niestety. Urząd (podobnie jak witek) będzie miał tendencję do
    bardziejpapieskiegoniżpapież interpretowania wątpliwości, ale a nuż
    interpretacja już istnieje i jest niewątpliwie korzystna.

    Parę lat temu zadziałałem skrajnie przeciwnie. Ojciec zmarł przed
    wprowadzeniem zwolnienia, ale postanowienie sądu było już po. Mimo, że
    urzędnicy mi wyraźnie powiedzieli, że mam zapłacić podatek, to ja
    złożyłem kwity jakobym nie zamierzał. Niestety wezwali mnie i w końcu
    zapłaciłem, ale bez żadnych narzutów.

    > Jeżeli potraktować przepisy ściśle to mamy w społeczeństwie kilkanaście
    > milionów przestępców podatkowych - rodziców wychowujących dzieci.

    Oczywiście. Nie tylko rodziców. Wszystkich wykonujących "sąsiedzkie
    przysługi", za które fachowiec wziąłby kasę i odprowadził podatek itp.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.