  • 1. Data: 2003-02-27 09:51:21
    Temat: Darowizna dla syna ?
    Od: " Grzegorz" <s...@N...gazeta.pl>

    Hej

    Kupowalem z rodzicami samochod na wspolwlasnosc. Teraz chca mi darowac swoje
    udzialy. Czy jakis podatek musze zaplacic ?
    Jak formalnie taka procedure przeprowadzic, jakie dokumenty trzeba
    przygotowac aby byla podkladka o darowiznie do US oraz do Wydzialu
    Komunikacji w celu przerejestrowania auta na 1-go wlasciciela ?

    pozdrawiam, Grzegorz

  • 2. Data: 2003-02-28 10:54:57
    Temat: Re: Darowizna dla syna ?
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    " Grzegorz" <s...@N...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > przygotowac aby byla podkladka o darowiznie do US oraz do Wydzialu
    > Komunikacji w celu przerejestrowania auta na 1-go wlasciciela ?

    Darowizna ta wchodzi w "podstawe opodatkowania",
    ale jest kwota wolna. Podstawa jest "sumowana" do 5 lat wstecz,
    kwota wolna ok 8 000 nie che mi sie sprawdzac dokladnie...

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-03-02 06:10:02
    Od: "Piotr Wypych" <c...@c...atomnet.pl>

    > Kupowalem z rodzicami samochod na wspolwlasnosc. Teraz chca mi darowac
    swoje
    > udzialy. Czy jakis podatek musze zaplacic ?

    Może da się to zakwalifikować jako operacja zniesienia współwłasności - a to
    nie darowizna

    P.