  • 1. Data: 2003-02-27 00:06:55
    Temat: Re: kasa fiskalna?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Feb 2003, Joanna Bałuszek wrote:
    [...]
    >+ tak. pod warunkiem ze sa to faktury na USLUGI. Jeśli planujesz sprzedaż
    >+ TOWARU to musisz zainstalować kasę od razu.

    Wiesz co ??
    THX. Bo bym przeoczył... ! Rozp. z 22. grudnia 2002...
    Wygląda na to że masz rację :(

    Jak to było *w zeszłym roku* ??
    Bo mi się zdawało że dotyczyło *zarówno* towarów jak i usług,
    ale w rozp. z 20.XII.2001 wynika że też tylko usługi...

    Znaczy, źle czytałem ??

    Jak rozumieć § 2."Zwalnia się z obowišzku ewidencjonowania:".3:
    ++++
    do dnia 30 czerwca 2003 r. - czynnoœci objęte, do dnia 31 grudnia 2002 r.,
    zwolnieniem od ewidencjonowania nie wymienione w załšczniku nr 1 do
    niniejszego rozporzšdzenia.
    ----

    pzdr, Gotfryd

  • 2. Data: 2003-02-28 08:42:36
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

    ?

  • 3. Data: 2003-02-28 11:54:32
    Od: "Joanna Bałuszek" <k...@i...pl>

    > Wiesz co ??
    > THX. Bo bym przeoczył... ! Rozp. z 22. grudnia 2002...
    > Wygląda na to że masz rację :(

    MAm racje na 100000000% :)

    > Jak to było *w zeszłym roku* ??
    > Bo mi się zdawało że dotyczyło *zarówno* towarów jak i usług,
    > ale w rozp. z 20.XII.2001 wynika że też tylko usługi...

    W zeszlym roku na 1000000000% bylo wlasnie tak samo - same uslugi.
    najmniejsza srubeczka (jako towar) za 1gr i juz masz kase :O

    pzdr
    aska

  • 4. Data: 2003-02-28 12:18:01
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > W zeszlym roku na 1000000000% bylo wlasnie tak samo - same uslugi.
    > najmniejsza srubeczka (jako towar) za 1gr i juz masz kase :O

    Wobec tego jak Twoim zdaniem ma się to do par.3.1.3 ?

    pozd.Pix

    PS. Zgubił mi się początek wątku więc być może czegoś nie chwytam.

  • 5. Data: 2003-02-28 17:43:49
    Od: "Joanna Bałuszek" <k...@i...pl>

    tak - sama to przerabialam w zeszlym roku - przepis byl wyjatkowo
    jednoznaczny :O

    > Wobec tego jak Twoim zdaniem ma się to do par.3.1.3 ?
    ale jakiego aktu prawnego?

    > PS. Zgubił mi się początek wątku więc być może czegoś nie chwytam.
    chodzilo o to kiedy trzeba instalowac kase fiskalna ;)

    pzdr
    aska

  • 6. Data: 2003-02-28 17:56:23
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > ale jakiego aktu prawnego?

    rozp. o kasach :-)

    > chodzilo o to kiedy trzeba instalowac kase fiskalna ;)

    Aaa... no to dobrze trafiłem :-)
    Początkowe posty są jednak poza moim zasięgiem z jakiegoś dziwnego
    powodu i może dlatego nie bardzo rozumiem dlaczego ten jeden grosz
    miałby skutkować natychmiastową kasą.

    pozd.Pix

  • 7. Data: 2003-02-28 20:00:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Feb 2003, Krzysztof Gil wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > ++++
    >+ > do dnia 30 czerwca 2003 r. - czynnoœci objęte, do dnia 31 grudnia 2002 r.,

    ??
    Znasz jakiś przykład ?
    Mile widziane przykłady:
    - powszechne
    lub
    - charakterystyczne

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-02-28 20:21:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Feb 2003, pix wrote:
    [...]
    >+ Początkowe posty są jednak poza moim zasięgiem z jakiegoś dziwnego
    >+ powodu i może dlatego nie bardzo rozumiem dlaczego ten jeden grosz
    >+ miałby skutkować natychmiastową kasą.

    Poza zasięgiem są dlatego, że niżej podpisany posłał crosspost
    z *.prawo, tam zajrzyj. A jak to Joanna ujęła - *jakakolwiek*
    sprzedaż *towarów* miałaby skutkować natychmiastową kasą.
    Po zaskoczeniu :), im więcej czasu upływa tym (znowu) mniej
    jestem przekonany: inna rzecz, że najprościej mają ci co
    *byli* zwolnieni (§ 3.3), czyli w 1 roku wystarczy nic nie
    sprzedawać OF...

    Maddy, CEF, Karol,[...] - gdzieście, jak to jest: rzeczywiście podatnik
    początkujący musi *przed/po* sprzedani[em/u] śrubki za grosz nabyć kasę ?
    A podatnik który w zeszłym roku[1] *nie* sprzedawał OF - kasy
    mieć nie musi do 40kzł dla OF ?
    [1] - lub odpowiednio 2 lata wcześniej jeśli wtedy rozpoczął DG itd.

    pzdr, Gotfryd
    (który tu i ówdzie już rozpytywał jak to jest :))

  • 9. Data: 2003-02-28 21:15:41
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Poza zasięgiem są dlatego, że niżej podpisany posłał crosspost
    > z *.prawo, tam zajrzyj.

    OK - mamy więc podatnika, który w bieżącym roku rozpoczął DG.

> [...]
    > jestem przekonany: inna rzecz, że najprościej mają ci co
    > *byli* zwolnieni (§ 3.3), czyli w 1 roku wystarczy nic nie

    Nie wiem jak to się dzieje ale konstrukcja tego rozporządzenia jest
    tak niesamowita, że za każdym razem jego lektura wywołuje u mnie
    lekki zawrót głowy połączony z chwilowym zgłupieniem :-(

    Po krótkim ochłonięciu postanowiłem zmienić podstawę prawną
    obalającą w/w twierdzenie dot. natychmiastowej kasy :-)
    par.4
    "zwalnia się równiez z ewidencjonowania:
    2) do dnia przekroczenia w roku 2003 lub 2004 kwoty obrotów w wysokości
    20Kzł z działalności określonej w art.29.1 - podatników rozpoczynających
    w danym roku podatkowym wyk. czynności, o których mowa w art.2"

    Jako że działalność z art.29.1 obejmuje również sprzedaż towarów
    więc problem z głowy (?)

> [...]
    > mieć nie musi do 40kzł dla OF ?
    > [1] - lub odpowiednio 2 lata wcześniej jeśli wtedy rozpoczął DG itd.

    O rozporządzeniu zeszłorocznym usilnie staram się już zapomnieć
    gdyż to ewenement, nawet jak na zdolności MF - IMHO Belka powinien
    do dzisiaj się wstydzić za opatrzenie tegoż swoim autografem.

    pozd.Pix