    From: bęc <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Darowizna - jak ugryżć
    Date: Wed, 15 Apr 2009 22:16:12 +0200

    witek pisze:
    > US nie jest od udzielania porad podatkowych czy prawnych.
    > to tak jakbyś policjanta pytał jak uniknąć więzienia za to skradzione
    > radio, które trzymasz w ręce.

    Hej, sam sobie przeczysz, w dalszej czesci odpowiedzi piszesz ze:

    > A o to to akurat panią w US możesz bez problemu zapytać.

    A dokladnie o to pytalem tą durną kobiecinę, czy istnieje konieczność i
    jak odprowadzić ewentualny podatek od darowizny. Odpowiedziała ze nalezy
    wypelnic odpowiedni druk, slowem nie wspomniała ze pieniadze maja byc
    przekazane przelewem. Moze i teraz powie ze nalezy zaplacic jakies
    procent od jakiejs kwoty ale znowu o czyms nie wspomni, jesli nie US to
    kto jest najbardziej zainteresowany moim podatkiem (poza mną:) ) ?

    Ponadto porównanie nietrafione - pytajac policjanta co mi grozi za
    zwedzenie radia zapewne otrzymam odpowiedz.

    > Ile wyższa?

    25000 w sumie

    > Jak rodzice dali, to limit 9673 tyczy się każdego z rodziców, więc 18
    > tys masz już z głowy. Ja cię do złego nie namawiam, ale może ktoś
    > jeszcze dał i zechce to na papierze potwierdzić, Może babcia, może
    > dziadek. Wszystko zależy ile US już wie.
    > Od reszty podatek do zapłacenia.

    Czyli jak tutaj podano
    http://darowizny.wieszjak.pl/podatek-od-darowizn/804
    95,Darowizna-gotowki.html
    musze zaplacic
    (25000-2*9637)*3% = 171 zyli polskich

    > A o to to akurat panią w US możesz bez problemu zapytać.

    Wole nie, zebym znowu pozniej dowiedzial sie o jakichs niedopowiedzeniach.

    Dzieki za pomoc