  • 1. Data: 2005-03-22 17:31:44
    Temat: Darowizna mieszkania
    Od: "Bridget" <b...@T...pl>

    Czy może ktoś mi pomóc - syn darował ojcu lokal mieszkaniowy
    - czy przy tej darowiźnie ojciec ma prawo do ulgi z tytułu I grupy
    podatkowej tj. kwoty 9637,00?
    (ulga dot. 110 m2 nie wchodzi w grę z powodu niespełnienia warunków przy jej
    przysługiwaniu)
    -czy ojciec może zbyć lokal na rynku wtórnym bez ograniczenia czasowego i z
    jakim skutkiem ubocznym - czy traci ulgę...?

    Proszę o pomoc w interpretacji ustawy.

  • 2. Data: 2005-03-22 18:02:14
    Temat: Re: Darowizna mieszkania
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > -czy ojciec może zbyć lokal na rynku wtórnym bez ograniczenia czasowego i z
    > jakim skutkiem ubocznym - czy traci ulgę...?
    Kwota 9637,00 nie jest ulgą tylko kwotą wolną od podatku od spadków i darowizn
    dla I grupy .
    Jeżeli podatek od spadków i darowizn został zapłacony , ojciec może sprzedać
    mieszkanie w każdym terminie bez zachowania okresu karencji .Podstawa prawna
    art.32 pkt. d - ustawy o PDOF

    Pzdr-Kriss

  • 3. Data: 2005-03-22 18:13:33
    Od: "Bridget" <b...@T...pl>

> [...]
    sprzedać
    > mieszkanie w każdym terminie bez zachowania okresu karencji .Podstawa

    Dziękuję za odp.:-)
    Chciałabym się jeszcze upewnić, czy że taka darowizna wymaga zachowania
    rygoru umowy notarialnej?
    Wtedy to notariusz odprowadza podatek od darowizny pobierając do przy
    zawarciu umowy?

  • 4. Data: 2005-03-22 18:20:48
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Bridget wrote:
    > Chciałabym się jeszcze upewnić, czy że taka darowizna wymaga zachowania
    > rygoru umowy notarialnej?
    > Wtedy to notariusz odprowadza podatek od darowizny pobierając do przy
    > zawarciu umowy?

    wszystko co dotyczny nieruchomości musi przejśc przez notariusza.

  • 5. Data: 2005-03-22 18:29:04
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > wszystko co dotyczny nieruchomości musi przejśc przez notariusza.

    Notariusz nie pobierze podatku od spadków i darowizn , samodzielnie składasz w
    US deklarację i opłacasz podatek.

    Pzdr-Kriss

  • 6. Data: 2005-03-22 18:48:08
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > Notariusz nie pobierze podatku od spadków i darowizn , samodzielnie składasz
    > US deklarację i opłacasz podatek.
    >
    > Pzdr-Kriss

    Tfu , odpluwam - notariusz obliczy i pobierze podatek - sorry.

    Kriss