  • 1. Data: 2005-03-22 16:42:15
    Temat: Samodzielne prowadzenie DG -jakiś bryk?
    Od: "Al Araf" <a...@N...gazeta.pl>

    Prowadzę samodzielnie DG (KPiR + VAT) ale ciąge mam świadomość, że czegoś
    ważngo nie wiem lub nieświadomie popełniam błąd, który w razie kontroli może
    się źle skończyć.
    Czy jest jakieś dobre źródło aktualnej wiedzy na temat prowadzenia DG w
    formie KPiR + VAT? Może jakaś książka?
    Wiem, że najlepszym źródłem wiedzy są ustawy PDOF i VAT, ale przecież nikt
    tak na prawdę nie zna tych kobył na pamięć. Potrzebny jest mi jakiś "bryk",
    gdzie będzie to co najważniejsze, najlepiej z jakimiś komentarzmi, np. co to
    jest amortyzacja, jaka jest różnica pomiędzy wyposażeniem a środkiem
    trwałym, co to są dowody wenętrzne i kiedy się je stosuje, kiedy należy
    drukowac KPiR, itd, itd...

    Pozdrawiam,
    Adam

  • 2. Data: 2005-03-22 18:50:09
    Temat: Re: Samodzielne prowadzenie DG -jakiś bryk?
    Od: "Piter" <p...@p...onet.pl>

    Zajrzyj na strone www.blinfo.pl. Kupilem u nich ksiazke na ten temat. Nie
    wyczerpuje tematu, ale stanowi dobre wprowadzenie dla laikow. Tak mi sie
    przynajmniej wydaje. No i autorzy zamieszczaja na stronie aktualizacje. Mam
    nadzieje, ze sie im to nie znudzi.

  • 3. Data: 2005-03-22 19:15:03
    Od: "Al Araf" <a...@g...pl>

    Piter <p...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > wyczerpuje tematu, ale stanowi dobre wprowadzenie dla laikow. Tak mi sie
    > przynajmniej wydaje. No i autorzy zamieszczaja na stronie aktualizacje.

    Dzięki, rozumiem że zakup książki można wrzucić w koszty?

  • 4. Data: 2005-03-22 21:48:06
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <d1pht7$sj9$1@inews.gazeta.pl>, Al Araf wrote:

    > Wiem, że najlepszym źródłem wiedzy są ustawy PDOF i VAT, ale przecież nikt
    > tak na prawdę nie zna tych kobył na pamięć.

    Na pamiec nie ale leza w zasiegu reki. I pierwsza rzezc to przeczytac
    je i 'towarzyszace'. Niewazne ze nie da sie tego zapamietac. Za to w
    pryszlosci jak wyplynie pytanie - wpadnie mysl do glowy:
    "Ja cos o tym czytalem".
    I wtedy przynajmniej wiadomo czego szukac na googlach i newsach.

    Zalamanie bierze kiedy sie czyta elementarne pytania tu na newsach.
    Dla mnie tacy ludzie stoja w kolejce na rzeć jaka ich czeka za +- 6
    lat i 11 miesiecy (czyli zanim sie poprzedawniaja żądania US).
    Jasne ze zaczyna sie z wiedza 'zerowa' ale z tego stanu nalezy jak
    najszybciej wyjsc.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 5. Data: 2005-03-23 12:19:16
    Od: "Piotr A. Dybczyński" <d...@a...edu.pl>

    W liście nadanym Tue, 22 Mar 2005 16:42:15 +0000 (UTC) "Al Araf"
    <a...@N...gazeta.pl> pisze:

> [...]
    > się źle skończyć.
    > Czy jest jakieś dobre źródło aktualnej wiedzy na temat prowadzenia DG w

    1. Odżałuj te 30zł (circa) i zakup sobie np. ABC Small biznesu, autor
    bodaj Markowski, albo coś bardziej zaawansowanego zależnie od potrzeb. Koszt
    moim zdaniem w KUP. I rozważ kupowanie takich książek jeśli nie co roku to
    przynajmniej po większych zmianach w przepisach.

    2. Aby być "na bieżąco" ja np. czytuję regularnie Rzeczpospolitą z jej
    dodatkiem "Dobra Firma" i jestem (darmowo) prenumeratorem e-mailowego serwisu:
    "Przegląd Prasy Podatkowej" tworzonego przez Dział Doradztwa Podatkowego firmy
    Ernst & Young:

    http://webapp01.ey.com.pl/eyp/web/newsletters.nsf/ht
    ml/home_pl

    Powyższe nie jest kryptoreklamą, nie jestem związany z żadnym wymienionych
    podmiotów, jestem tylko z nich zadowolony i polecam.

    Pozdrawiam,

    Piotr A. Dybczyński (KPiR bez VAT z kilometrówką)