  • Data: 2004-06-07 05:07:17
    Temat: Re: Darowizna samochodu z UE
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 2 Jun 2004, Mirek Q wrote:

    >+ Użytkownik "Jacek Radzikowski" <l...@g...pl> napisał
    >+ > Stanislaw Gurgul <s...@p...com> napisał(a):
    >+ > > Najlepiej formalnie sprzedać. Obecnie wszelkie opłaty uiszcza się od
    >+ > > wartości podanej na rachunku.
    >+ > Co to znaczy "Najlepiej formalnie sprzedać" ? Normalnie sprzedac jako
    >+ > sprzedawca - kupujacy i zaplacic 65% akcyzy przy rejestracji ?
    >+ Syn sprzedaje ojcu samochód w super promocji za 50 euro.

    Acha. Właśnie potknąłem się o to - UoPDoOF:
    +++
    Art. 19. 1. Przychodem z odpłatnego zbycia nieruchomości lub praw
    majątkowych oraz innych rzeczy, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8,
    jest ich wartość wyrażona w cenie określonej w umowie, pomniejszona o
    koszty odpłatnego zbycia. Jeżeli jednak cena, bez uzasadnionej przyczyny,
    znacznie odbiega od wartości rynkowej tych rzeczy lub praw, przychód ten
    określa organ podatkowy lub organ kontroli skarbowej w wysokości wartości
    rynkowej. [...]
    ---

    Biorąc pod uwagę iż wartość "dochodowa" sprzedaży poza DG (10.8 nie
    obejmuje DG :)) jest "rynkowa" - to spytam czy organ podatkowy
    (celnik dla przykładu) ma prawo uznać że podstawą opodatkowania jest
    wartość określona w art. 19 UoPDoOF ?
    :)

    >+ Przy darowiznie cena nieokreślona i przyjmują wartość z katalogu.
    >+ Akcyzę płaci się od ceny sprzedaży, a nie jak w PCC od wartości!

    ..."a ja bronię pesymistycznej tezy"... :]

    Pomijam już sprawę "podmiotów powiązanych"... (też cena jest "rynkowa" !)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)