  • 1. Data: 2004-06-01 12:07:44
    Temat: Darowizna samochodu z UE
    Od: "Jacek Radzikowski" <l...@N...gazeta.pl>

    1) W jaki sposob ma syn, ktory pracuje w niemczech i tam mieszka moze
    przekazac samochod ojcu, ktory mieszka w polsce, aby uniknac niepotrzebnych
    oplat (jak np 65% akcyzy przy normalnej sprzedazy). Jest to samochod z 95'.
    Czy mozna to zrobic za pomoca darowizny? Jakie oplaty ponosi syn lub ojciec w
    przypadku takiej darowizny?

  • 2. Data: 2004-06-01 14:00:58
    Temat: Re: Darowizna samochodu z UE
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Jun 2004, Jacek Radzikowski wrote:
    [...]
    >+ oplat (jak np 65% akcyzy przy normalnej sprzedazy).

    Zastrzegam że piszę z pamięci, ale AFAIR owa akcyza jest
    "od pierwszej rejestracji". Czyli sposób nabycia nie miałby
    znaczenia... zarejestrować trzeba...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2004-06-01 17:25:20
    Od: "Jacek Radzikowski" <l...@g...pl>

> [...]
    >
    > Zastrzegam że piszę z pamięci, ale AFAIR owa akcyza jest
    > "od pierwszej rejestracji". Czyli sposób nabycia nie miałby

    Tak, chodzi o zmiane wlasciciela, z syna na ojca i zarejestrowanie go w Polsce

  • 4. Data: 2004-06-01 22:28:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Jun 2004, Jacek Radzikowski wrote:

    >+ Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):
    [...]
> [...]
    >+ > znaczenia... zarejestrować trzeba...
    [...]
    >+ Tak, chodzi o zmiane wlasciciela, z syna na ojca

    :)

    >+ i zarejestrowanie go w Polsce

    ...no i od *tego* zdaje się jest akcyza. A bez polskiej rejestracji
    poruszać się Polakowi po Polsce nie wolno....chyba nadal.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2004-06-02 06:02:48
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Wed, 2 Jun 2004 00:28:30 +0200, na pl.soc.prawo.podatki, Gotfryd Smolik
    news napisał(a):

    > ...no i od *tego* zdaje się jest akcyza. A bez polskiej rejestracji
    > poruszać się Polakowi po Polsce nie wolno....chyba nadal.

    Wolno, ale mam watpliwosc czy przypadkiem Polak nie musi byc przypadkiem
    wlascicielem lub wspolwalascicielem smochodu.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 6. Data: 2004-06-02 07:14:06
    Od: "Stanislaw Gurgul" <s...@p...com>

    > 1) W jaki sposob ma syn, ktory pracuje w niemczech i tam mieszka moze
    > przekazac samochod ojcu, ktory mieszka w polsce, aby uniknac
    niepotrzebnych
    > oplat (jak np 65% akcyzy przy normalnej sprzedazy).

    Najlepiej formalnie sprzedać. Obecnie wszelkie opłaty uiszcza się od
    wartości podanej na rachunku.
    Pozdrowienia
    Staszek Gurgul

  • 7. Data: 2004-06-02 11:08:58
    Od: "Jacek Radzikowski" <l...@g...pl>

    Stanislaw Gurgul <s...@p...com> napisał(a):

    > niepotrzebnych
    >
    > Najlepiej formalnie sprzedać. Obecnie wszelkie opłaty uiszcza się od
    > wartości podanej na rachunku.
    > Pozdrowienia
    > Staszek Gurgul

    Co to znaczy "Najlepiej formalnie sprzedać" ? Normalnie sprzedac jako
    sprzedawca - kupujacy i zaplacic 65% akcyzy przy rejestracji ?

  • 8. Data: 2004-06-02 19:09:40
    Od: "Andrzej" <u...@t...lt>

    Użytkownik "Mieczyslaw" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Wolno, ale mam watpliwosc czy przypadkiem Polak nie musi byc przypadkiem
    > wlascicielem lub wspolwalascicielem smochodu.

    Też mi się wydaje że dalej nie można ale jeżeli można to co za problem
    sprzedać samochód w Niemczech i tata zostanie współwłaścicielem lub
    właścicielem
    Pozdrawiam z Wilna
    Andrzej

  • 9. Data: 2004-06-02 20:44:06
    Od: "Mirek Q" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Radzikowski" <l...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:c9kcga$mns$1@inews.gazeta.pl...

    > Co to znaczy "Najlepiej formalnie sprzedać" ? Normalnie sprzedac jako
    > sprzedawca - kupujacy i zaplacic 65% akcyzy przy rejestracji ?
    Syn sprzedaje ojcu samochód w super promocji za 50 euro.
    Przy darowiznie cena nieokreślona i przyjmują wartość z katalogu.
    Akcyzę płaci się od ceny sprzedaży, a nie jak w PCC od wartości!
    Mirek Q

  • 10. Data: 2004-06-03 07:25:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Jun 2004, Mirek Q wrote:
> [...]
    >+ Przy darowiznie cena nieokreślona i przyjmują wartość z katalogu.
    >+ Akcyzę płaci się od ceny sprzedaży, a nie jak w PCC od wartości!

    Hmmmm. nie bić, dywaguję.
    Z którym przypadkiem określania podstawy mamy do czynienia ?
    Bo:
    Art. 10. 1. Podstawą opodatkowania w przypadku wyrażenia stawki akcyzy
    w procencie podstawy opodatkowania jest:
    1) kwota należna z tytułu sprzedaży na terytorium kraju wyrobów akcyzowych
    [...]
    ...czy na pewno ?
    2) kwota, jaką nabywca jest obowiązany zapłacić za wyroby akcyzowe,
    w przypadku nabycia wewnątrzwspólnotowego;
    ...czy to wchodzi w rachubę ?
    3) kwota należna z tytułu dostawy wyrobów akcyzowych na terytorium
    państwa członkowskiego, w przypadku dostawy wewnątrzwspólnotowej;
    ...a może to ?

    ...a teraz patrzymy:
    2. Podstawą opodatkowania w przypadku wyrażenia stawki akcyzy w kwocie na
    jednostkę wyrobu jest ilość wyrobów akcyzowych.
    3. Podstawą opodatkowania w przypadku wyrażenia stawki akcyzy w procencie
    maksymalnej ceny detalicznej jest cena detaliczna wyznaczona i wydrukowana
    na opakowaniu jednostkowym.
    4.[kombinacja]
    5. Jeżeli nie można określić kwot, o których mowa w ust. 1 pkt 1-3, to
    podstawę opodatkowania ustala się na podstawie przeciętnych cen
    stosowanych w danej miejscowości lub na rynku krajowym w obrocie wyrobami
    akcyzowymi tego samego rodzaju, w dniu powstania obowiązku podatkowego
    pomniejszonych o kwotę podatku od towarów i usług oraz o kwotę akcyzy.

    ...a może *jednak* "wycena" nie jest wykluczona ?? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)