    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Darowizna - trochę nietypowe...
    Date: Mon, 18 Feb 2013 21:33:39 -0600

    news.task.gda.pl wrote:
    > Dziękuję za wskazówki, jak postąpić z Urzędnikiem ;-) Może je kiedyś
    > wykorzystam, ale dzisiaj.. zrobię tak, jak mówisz. Przekonałeś mnie -
    > WYSYŁAM LIST POLECONY :-)
    >
    > Tylko potrzebuję pomocy przy wypełnieniu tego zgłoszenia SD-Z2...
    >
    > (podaję Ci link, żebyś nie musiał szukać:
    > http://www.pit.pl/att/deklaracje/sd_z2_v4.pdf )
    >
    > -> Pytania odnośnie "E":
    >
    > Tutaj mam do wyboru: "testament, prawomocne orzeczenie sądu, umowa,
    > ugoda, inny dokument, zarejestrowany akt poświadczenia dziedziczenia"
    >
    > -> czyli jeśli chcę włożyć do koperty oświadczenie, to na tym zgłoszeniu
> [...]

    umowa

    przeciez zawarliscie ustna umowe darowizny

    wazna tak samo jak i papierowa.

    > -> Pytania odnośnie "F":
    >
    > -> wybieram "środki pieniężne", tak?

    no przeciez nie samochod.

    > -> co w moim przypadku oznacza pole 80 i czy mam je zaznaczyć?

    no to teraz sie zaczelo.

    najpierw mi powiedz czy mężata ?

    w kazdym razie narazie zaznaczyc.

    > -> w polu 81 mam wpisać łączną kwotę darowizny (złotówki i grosze) ?

    odpowiedz zalezy od odpowiedzi na pytanie powyzej

    w kazdym razie jak powyzej na 80 zaznaczysz to tu wpisujesz udzial czyli
    1/1 (przynajmniej tymczasowo)

    > -> w polu 82 mam wpisać nazwę banku mamy czy nazwę banku mojego?

    "skad" czyli mamy

    > -> w polu 83 co mam wpisać?

    no przeciez napisali. wartosc w zlotowkach czyli kwote darowizny

    > 1. Czy jeśli list polecony dojdzie po terminie, to czy Urząd uzna, że
    > moje zgłoszenie SD-Z2 wpłynęło w terminie? Czy dla Urzędu będzie liczyło
    > się wpłynięcie zgłoszenia, czy data stempla pocztowego?

    data stempla, ale ostateczna odpowiedz zostawian gotfrydowi
    on jest lepszy w drobiazgach . w reszcie zreszta tez.

    > 2. Jeśli np. pomylę się podczas wypełniania zgłoszenia SD-Z2

    to zostaniesz wezwana do uzupelnienia
    lub dostaniesz decyzje od ktorej bedziesz sie mogla odwolac.

    > albo okaże
    > się, że Urzędowi jakiś dokument nie będzie pasował (np. jeśli będzie
    > wymagał INNEGO dokumentu z banku niż ten, który ja dołączę)
    jak wyzej
    dostaniesz uprzejma prosbe o doniesienie

    + termin na
    > zgłoszenie minie, to czy to nie przekreśli moich szans na zwolnienie z
    > podatku?

    raczej nie.

    tylk sie nie zapomnij podpisac.

    Czy ważniejsze dla Urzędu będzie to, że moje zgłoszenie dotarło
    > w terminie i nawet po upływie terminu będę mogła coś tam donieść, coś
    > wyjaśnić bez żadnych konsekwencji, nie płacąc podatku?

    bedziesz mogla doniesc jak cie wezwa do doniesienia.

    > Pozdrawiam,

    kuzwa, z czym ty dzisiaj bylas jak ty nic nie masz wypelnionego ?