  • Data: 2013-01-12 15:18:41
    Temat: Re: Darowizny od obcych
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Latet wrote:
    > Witam,
    >
    > Jak się rozlicza z US darowizny od osób zupełnie obcych?

    do 4000 z groszami od jednej osoby w ostatnich pieciu latach zwolnione

    > Powiedzmy, że mam prywatną stronę www na jakiś hobbystyczny temat, na
    > której proszę o wsparcie.

    o wsparcie czego?

    bo tak jak napisal gotfryd za chwile moze sie okazac, ze to nie jest
    darowizna.

    i skonczysz, albo z tematem zbiorki publicznej, albo z zapłatą za cos tam.

    napisz dokladniej o czym ta strona, kto ja robi , kto ja utrzymuje, kto
    placi ze serwer domene i dokładną treść tego "wsparcia na stronie".

    > Załóżmy, że ludzie przekazują mi na konto
    > drobne datki. Co i jak mam zrobić, aby być OK wobec fiskusa?

    zakladajac ze to bedzie darowizna i ze drobne datki nie przekraczajace
    limitu to nic.

    > Czy jest jakiś limit, do którego nie muszę tego zgłaszać i opodatkowywać?

    jak wyzej. nie pamietam dokladnej kwoty cos kolo 5 tys.

    > Czy mogę datki zsumować, czy z każdej rozliczać się oddzielnie?

    sumowac od danej osoby.