  • 1. Data: 2005-09-17 15:18:53
    Temat: Data na umowie a deklaracja PCC1
    Od: Rafcio <r...@i...pl>

    Witam grupowiczów
    Mam wielką prosbe i moze ktos mi pomoze na tej grupie,
    napisałem tez na grupie samochodowej ale nikt narazie nie odpisuje.
    Jest samochod przywieziony z Niemiec sprzedaje go handlarz
    i ma umowe inblanco z napisanymi danymi niemca jako sprzedajacy i teraz
    w na puste miejsca dopisujemy mnie, wiec tak jabym ten samochod ja kupil
    od Niemca i tu nawazniejsze data zakupu na umowie jest jakies 3 tygodnie
    temu a wyczytałem ze deklaracje PCC1 trzeba zlozyc do 14 dni bo jak nie
    to kara.
    Poradzcie jak to ma byc faktycznie z tą datą na umowie, czy moze byc
    inna niz data wyrejestrowania tego samochodu w niemczech wpisana w
    dowodzie rejestracyjnym??
    I druga sprawa jak jest faktycznie w Urzedzie Skarbowym, jakiego rzedu
    są te kary??

    Dzieki z góry

  • 2. Data: 2005-09-17 15:40:18
    Temat: Re: Data na umowie a deklaracja PCC1
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <r...@i...pl> napisal(a):
> [...]
    > od Niemca i tu nawazniejsze data zakupu na umowie jest jakies 3 tygodnie
    > temu a wyczytałem ze deklaracje PCC1 trzeba zlozyc do 14 dni bo jak nie

    Kupujesz samochód od Niemca, więc PCC nie obowiązuje.
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2005-09-17 16:44:34
    Od: gonia <g...@w...pl>

    > Kupujesz samochód od Niemca, więc PCC nie obowiązuje.

    ufffffffffff, przerazilam sie, ze cos mnie ominelo;>>>>

    a swoja droga bardziej bym sie przejmowala 5 dniowym terminem akcyzy jak
    14 PCC, ale tu tez mnie cos moglo ominac w zwiazku z ostatnim wyrokiem;>

  • 4. Data: 2005-09-17 16:51:10
    Od: Rafcio <r...@i...pl>

    > a swoja droga bardziej bym sie przejmowala 5 dniowym terminem akcyzy jak
    > 14 PCC, ale tu tez mnie cos moglo ominac w zwiazku z ostatnim wyrokiem;>

    upss a to nic nie wiem, znaczy ze na opłate akcyzy mam 5 dni??

  • 5. Data: 2005-09-18 09:27:54
    Od: gonia <g...@w...pl>

    > upss a to nic nie wiem, znaczy ze na opłate akcyzy mam 5 dni??

    Art. 76. 1. Podatnicy dokonujący nabycia wewnątrzwspólnotowego wyrobów
    akcyzowych niezharmonizowanych są obowiązani po dokonaniu przywozu na
    terytorium kraju złożyć deklarację uproszczoną do właściwego naczelnika
    urzędu celnego i dokonać zapłaty akcyzy w terminie 5 dni, licząc od dnia
    powstania obowiązku podatkowego.
    2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, obowiązek podatkowy powstaje z
    dniem dokonania przywozu wyrobów akcyzowych niezharmonizowanych, nie
    później jednak niż w 7 dniu, licząc od dnia dokonania nabycia.

    to z ustawy o podatku akcyzowym

  • 6. Data: 2005-09-18 16:18:01
    Od: Paweł Sikorski <p...@l...ITOpl>

    > upss a to nic nie wiem, znaczy ze na opłate akcyzy mam 5 dni??
    Tak, ale od deklarowanej daty przekroczenia granicy kraju.
    Też miałem podobny "problem", ale okazało się, że na deklaracji AKC sam
    wpisuje datę przekroczenia granicy przez auto.
    Oczywiście mogą być problemy, jeśli są jakieś dowody pobytu samochodu w
    Polsce. Ale zwykle pierwszym takim dokumentem jest zaświadczenie o
    badaniu technicznym, którego jak mniemam jeszcze nie masz.