    Date: Sat, 24 Mar 2012 10:07:19 +0100
    From: cyklista <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Data wystawienia na fakturze VAT

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > - data wystawienia f-ry jak sama nazwa wskazuje, 03.23
    > - data sprzedaży, jak sama nazwa wskazuje, 03.20
    > - termin płatnosci: "nie ma takiego" :> (takie pole nie jest konieczne
    > na f-rze!), ew. adnotacja "zapłacono przelewem" (może być z data 03.21)
    >
    > Na kopii:
    > - dołaczony paragon
    > - adnotacja o dacie zapłaty: 03.20, ewentualnie o wysyłce 03.21
    > - adnotacja o błędnym wystawieniu paragonu w dniu zawarcia umowy
    > - autograf (pod adnotacja)
    >
    > Ale ja nie mam kasy rejestrujacej ;) (niemniej tekst wyżej dotyczy
> [...]

    Muszę ten temat zgłębić i podążyć ponownie, bo wracamy do klasycznego
    "kiedy wybić paragon fiskalny przy sprzedaży wysyłkowej"

    1. Jakby nie było kasy to rozumiem że ktoś zamawia, ja wystawiam fakturę
    z jakimś terminem i czekam na odbiór towaru i wpłatę, kiedy klient
    odbierze to jego sprawa, kiedy mi zapłaci to mój problem.
    Czy jest jakiś zakaz wystawiania faktury vat przed wydaniem towaru?
    tylko na podstawie umowy zakupu?

    2. z kasą fiskalną, teoretycznie w momencie wydania towaru, czyli
    wydania uprawnionemu przewoźnikowi, ale praktycznie zazwyczaj robi się
    to w dniu wpłaty przed zapakowaniem paczki a tym bardziej wydaniem
    przewoźnikowi, jak straszne przestępstwo karno-skarbowe się popełnia?