    From: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Definicja obrotu w DG
    Date: Fri, 13 Dec 2002 23:08:04 +0100

    Użytkownik "Jacek" <c...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:atdc60$5ub$1@news.tpi.pl...
    > Jasne że jest,ale nie ma on nic wspólnego z podatkami-ot chociażby obrót
    > w lewo,obrót ciał niebieskich,obrót wokół własnej osi,a na ulicy da się
    > czasami usłyszeć jak "młodzież" mówi "wczoraj obróciłem taką fajną
    > laskę" -:)))
    > Jacek

    Ja próbuję zrozumieć, ale to trudne ...
    Czy może w art. 2 ust. 3 , w art. 15 ustawy o podatku od towarów i usług
    chodzi o opozycję Jowisza w stosunku do Neptuna, a w poprzedniej wersji
    przed nowelizacją (nie Neptuna, a ustawy) chodziło o obrót jako przyczynę
    występowania sił Coriolisa na Plutonie ?
    I na poważniej : Wydaje mi się, że ustawa o PTU używa pojęcia obrotu,
    natomiast ustawa o PDoOF - przychodu. W PTU podstawą opodatkowania jest
    obrót. Spróbujmy porównać miesięczną sumę "przychody razem" z KPiR z
    zestawieniem (o ile takie prowadzimy) obrotu dla celów PTU w miesiącu, kiedy
    występuje zakup i przekazanie np na potrzeby RiR, czy też inne "ovatowane"
    przekazanie wewnętrzne. Wówczas przychód z KPiR nie będzie równy obrotowi za
    ten sam okres. Czyli wystąpi coś, co jest różnicą, a więc obrót (podstawa
    opodatkowania PTU) nie będący przychodem.
    Pytanie rozpoczynającego wątek dotyczyło "definicji obrotu w DG".
    Najprościej można przyjąć, że jeśli pojęcie "obrót" nie występuje w UoPDoOF
    (ew. OP) - to pytającemu chodziło o PTU. Ja przyjąłem stanowisko "wątpiące"
    nie mając pewności, czy pytający nie rozumie przypadkiem pojęcia "obrotu" w
    sensie potocznym - często utożsamianym z przychodem. Stąd moje takie "z
    przymrużeniem oka" pytanie z nadzieją, że pomoże ono rozpoczynającemu wątek
    SAMODZIELNIE dojść do jakiegoś wniosku (niekoniecznie tożsamego z moim).
    Ukłony :-) AR