    From: "WSm" <w...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Deklaracja VAT-7
    Date: Fri, 24 Sep 2004 05:58:38 GMT

    Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał w wiadomości
    news:civfdq$ckf$1@news.onet.pl...
    > Uzytkownik anikt <a...@i...pl> w poscie
    > news:civf3f$lfm$1@nemesis.news.tpi.pl napisal, co nastepuje:
    [...]
    > Jesli jestes zrodzony (z kobiety) a nie stworzony (wpisem w KRS) to na 100
    %
    > jestes osoba fizyczna :)
    [...]
    Podłączę się do wątku.
    Na dokumencie "Zaświadczenia o dokonaniu wpisu do ewidencji działalności
    gospodarczej" z 1999 roku mam taki dopisek:
    Osoba prowadząca działalność dokonuje [...] zgłoszenia obowiązku podatkowego
    we właściwym _dla miejsca prowadzenia działalności_ Urzędzie Skarbowym przed
    rozpoczęciem działalności. (podkreślenie moje).
    US właściwy dla miejsca prowadzenia dg jest zupełnie inny niż US miejsca
    zamieszkania, jako osoby fizycznej. I w tym pierwszym przyjęto moje
    zgłoszenie do VAT, a nakazano zgłosić się do US właściwego wg miejsca
    zamieszkania w sprawach podatku dochodowego. I taka sytuacja jest do dziś.
    Na moje zapytanie w US (miejsca zamieszkania) - czy nie należałoby to w
    jakiś sposób zmienić uzyskałem informację, że skoro nie zalegam nigdzie z
    wpłatami, to nic się takiego nie dzieje.
    Dzieje się tylko tyle, że też nie wiem, czy w deklaracji VAT występuję jako
    osoba fizyczna czy nie, a wszelkie programy komputerowe do księgowania,
    które testowałem, nie mają w tym wątpliwości i zaliczają mnie zawsze do osób
    "nie" fizycznych.
    Nie wiem, czy zabiegać o dokonanie tych zmian, czy pogodzić się z tym - w
    końcu kilka lat w tym stanie już minęło.
    WSm