  • 11. Data: 2002-07-19 10:07:23
    Temat: Re: Deklaracja VAT-7 koszty, a brak sprzedazy
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    > Ale namieszaliście.
    > Jeżeli w danym miesiącu nie ma sprzedaży to zakupy z tego miesiąca
    > wpisuje się normalnie do D.3, ale VATu do odliczenia nie sumuje się
    > w polu 59 i nie wypełnia sie pól 60-68. Pozostają puste.

    Witam,
    To chyba zalezy od urzedniczki. U mnie w tych rubrykach program wpisal "0".
    Po paru dniach dostalem wezwanie do korekty tych pol. Zadzwonilem, a kobita
    powiedziala, ze VAT musze wpisac z tego i poprzedniego miesiaca. Co tez
    uczynilem.

    Pozdrawiam
    Arek

  • 12. Data: 2002-07-19 10:38:55
    Od: "Likryska" <l...@s...onet.pl>

> [...]
    >
    > Kiedy w końcu mamy sprzedaż, sumujemy rubryki 39, 40, 42, 46, 50, 54,
    > 57, 58 w polu 59 i dalej juz rozliczamy standardowo.
    > Nawet jeżeli będzie nadwyżka podatku naliczonego nad naleznym, samo
    > wystąpienie sprzedaży "kasuje" nam dotychczasowe zakupy z sekcji D.2 -
    > zostały one rozliczone a wynikiem rozliczenia jest VAt do zapłaty lub
    > nadwyzka podatku naliczonego nad naleznym, do wpisania w polu 39,
    > sekcja D.1, w następnym miesiącu.
    >
    > Zasad jest taka, że jeżeli w danym miesiącu nie ma sprzedaży,
    > dekalracja "kończy się" na polu 56 sekcji D.3.

    Powiedz mi Maddy, a jak postępuje się w przypadku, gdy wystąpiła tylko
    sprzedaż zwolniona,
    a zakupy były związane ze sprzedażą zwolnioną i opodatkowaną.
    Mój program komputerowy przenosi te zakupy na następny miesiąc jako
    nierozliczone,
    a w Urzędzie Skarbowym, mówią, że tak nie można, gdyż sprzedaż wystąpiła (
    zwolniona).

    Pozdrawiam
    Krystyna

  • 13. Data: 2002-07-19 10:52:22
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Likryska napisał:

> [...]
    > nierozliczone,
    > a w Urzędzie Skarbowym, mówią, że tak nie można, gdyż sprzedaż wystąpiła (

    Moim zdaniem VAT od zakupów w części dot. sprzedaży opodatkowanej
    powinno sie wykazać jako nadwyzka podatku nalicznego nad należnym
    (poz. 68) do przeniesienia na nastepny miesiąc.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 14. Data: 2002-07-19 13:49:38
    Od: "Likryska" <l...@s...onet.pl>

    > Moim zdaniem VAT od zakupów w części dot. sprzedaży opodatkowanej
    > powinno sie wykazać jako nadwyzka podatku nalicznego nad należnym
    > (poz. 68) do przeniesienia na nastepny miesiąc.
    >
    > Maddy

    To znaczy........ te zakupy dotyczyły jednocześnie sprzedaży zwolnionej i
    opodatkowanej,
    np. faktura za dzierżawę lokalu, w którym prowadzi się sprzedaż usług
    zwolnionych i
    usług opodatkowanych. Faktura zaksięgowana do VAT-u z odliczeniem
    warunkowym.
    Do końca miesiąca nie wystąpiła sprzedaż opdatkowana, wystąpiła tylko
    zwolniona.

    Krystyna

  • 15. Data: 2002-07-19 20:00:34
    Temat: Re:
    Od: "Mich" <p...@w...pl>

> [...]
    sprzedaż usług
    > zwolnionych i usług opodatkowanych. Faktura zaksięgowana do VAT-u z

    czy proporcjonalnym ?

    > Do końca miesiąca nie wystąpiła sprzedaż opdatkowana, wystąpiła tylko
    > zwolniona.

    Przypuszczam, ze sposob podany przez Maddy moglby byc zastosowany w
    sytuacji, kiedy mozliwe jest wyodrebnienie zakupów zwiazanych wylacznie ze
    sprzedaza opodatkowaną.
    Gdy zakupy związane sa zarówno ze sprzedazą opodatkowaną i zwolnioną , vat
    rozliczymy ( jak wiadomo) proporcjonalnie. W tej konkretnej sytuacji, vat z
    faktury za czynsz nie mozna uznać za naliczony. Stanowi on natomiast koszt
    uzyskania przychodu.

    >Mój program komputerowy przenosi te zakupy na następny miesiąc jako
    nierozliczone
    moze, gdy w tym miesiacu nie bylo sprzedazy opodatkowanej, przy ksiegowaniu
    takich zakupów jak np.czynsz uzywac opcji "vat nie odliczany", czy
    "ksiegowanie brutto" - jaki masz program?

    Jezeli zależy nam na odliczeniu tego vatu, to spotkalem sie z następującym
    pomysłem :
    W art. 19 ust. 3 pkt 1 ustawy o VAT otrzymaliśmy możliwość przesunięcia
    momentu rozliczenia VAT naliczonego - można go bowiem wykazać albo w
    rozliczeniu za miesiąc w którym otrzymalismy fakturę, albo w rozliczeniu za
    miesiąc następny. Jeśli zatem w danym miesiącu nastąpiła sprzedaż zwolniona
    , to faktury, które wpłynęły w tym miesiącu i które w rozliczeniu za ten
    miesiąc trzeba by było rozliczyć według struktury sprzedaży, można zostawić
    do rozliczenia w miesiącu następnym, kiedy to bedzie sprzedaz opodatkowana.
    Cóz,... wydaje mi sie to nieco klopotliwe, bo w KPiR ksiegujemy np fakture
    za czynsz w lipcu, a w ewidencji vat w sierpniu ? Ale nie bylo by to
    wykroczeniem ( no moze tylko malym naciagnieciem).

  • 16. Data: 2002-07-19 20:06:28
    Temat: Re: Re:
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Mich" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    zostawić
    > do rozliczenia w miesiącu następnym, kiedy to bedzie sprzedaz

    Niektorzy nazywaja to: "wachlowanie współczynnikiem".

    > Cóz,... wydaje mi sie to nieco klopotliwe, bo w KPiR ksiegujemy np fakture
    > za czynsz w lipcu, a w ewidencji vat w sierpniu ? Ale nie bylo by to
    > wykroczeniem ( no moze tylko malym naciagnieciem).

    Dlaczego naciaganie? Jak przepisy na to pozwalaja :-)

    Karol

  • 17. Data: 2002-07-19 21:43:37
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Jul 2002, Likryska wrote:
> [...]
    >+ warunkowym.
    >+ Do końca miesiąca nie wystąpiła sprzedaż opdatkowana, wystąpiła tylko

    IMO zdanie Maddy jest właściwe.
    Miałem osobiście nieprzyjemność zetknięcia się z rzeczonym
    zjawiskiem (->goto korekta :>) i usiłowałem dojść przyczyny;
    była już wzmiankowana na grupie i leży w ustawie o VAT gdzieś
    tak -:) w Art.19("Podatnik ma prawo do obniżenia...").4:
    +++++
    4. Jeżeli w okresie, o którym mowa w ust. 3, podatnik nie wykonał
    czynności podlegającej opodatkowaniu, podatek naliczony za ten okres
    podlega rozliczeniu w najbliższym okresie, w którym czynności te zostaną
    wykonane, nie później jednak niż w ciągu 36 miesięcy od końca miesiąca,
    w którym podatnik otrzymał fakturę lub dokument celny.
    -----

    IMO proste jak drut kolczasty: musi być "czynność podlegająca
    opodatkowaniu", a "zwolniona" jak na mój gust *nie jest*
    "podlegająca" *opodatkowaniu* (patrz niżej) !
    Obłożona VATem 0% to "insza inszość", oczywiście :)

    Wiem, "nie podlegający" ma takoż inne znaczenie :( (czyli
    *nie objęty definicją towaru lub usługi* - czyli nie
    objęty ustawą !) - ale [IMHO] jest różnica w:
    - czymś "nie podlegającym ustawie" (za co wystawia się rachunek,
    nie fakturę)
    - czymś "nie podlegającym podatkowi VAT", do czego IMHO
    zarówno "nieVATowe" jak i "zwolnione" należą...

    To, że zakupione np. wyposażenie służy do obu rodzajów
    działalności (VAT i zwolnionej) oraz wystąpiła sprzedaż
    zwolniona - to jak na mój gust za mało, żeby uznać
    że literalnie został spełniony wymóg "sprzedaży
    *podlegającej*" !

    Ktoś mnie skrzyczy ??
    -;)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 18. Data: 2002-07-19 21:59:42
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    napisał w wiadomości
    anpol.com.pl...

> [...]
    > zwolniona - to jak na mój gust za mało, żeby uznać
    > że literalnie został spełniony wymóg "sprzedaży

    Poza Orka chyba nikt nie bedzie mial smialosci :-)
    Ja się boję :-)
    Może coś u Zubrzyckiego będzię na ten temat.
    Nie bardzo tylko kumam, jak mozna zarejestrować się jako płatnik VAT,
    sprzedawać coś przez 35 miesięcy ze stawką "zw", a w 36 miesiącu sprzedać ze
    stawka "normalną" i dopiero wtedy odliczyć ten narastający VAT?
    To byłoby genialne Watsonie :-)

    Karol

  • 19. Data: 2002-07-19 22:59:28
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Jul 2002, Karol wrote:

> [...]
    >+ > -;)
    >+
    >+ Poza Orka chyba nikt nie bedzie mial smialosci :-)

    Jakoś tak niespecjalnie wierzę :)

> [...]
    >+ sprzedawać coś przez 35 miesięcy ze stawką "zw", a w 36 miesiącu sprzedać ze
    >+ stawka "normalną" i dopiero wtedy odliczyć ten narastający VAT?

    No, nie popisałem się biorąc za przykład coś co podlega
    strukturze sprzedaży :(
    Prawda, "zawieszenie" może dotyczyć tylko kosztów "przypisanych"
    do VAT a wykluczonych z "zw"...
    Thx. wszystkim zwracającym uwagę na ten niuans !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 20. Data: 2002-07-20 15:09:10
    Od: "Likryska" <l...@s...onet.pl>

> [...]
    ze
    > stawka "normalną" i dopiero wtedy odliczyć ten narastający VAT?

    Rzeczywiście genialne. Pytając się o ten problem nie chodziło mi o sytuację,
    w której zależałoby mi na przenoszeniu podatku naliczonego na następny
    miesiąc. Tak wyliczył program / VAT4 - Gorzów , firma Test/ i ja się tym
    zasugerowałam. Jednak moje przemyslenia szły dokładnie w tym samym kierunku
    co wypowiedź Gotfryda. Sprzedaż zwolniona to sprzedaż nie podlegająca
    opodatkowaniu, i sprzedaży podlegającej opodatkowaniu nie było. Tylko
    nastepna wypowiedź Gotfryda mnie zastanawia: "zawieszenie" może dotyczyć
    tylko kosztów "przypisanych"
    do VAT a wykluczonych z "zw"...
    Z którego to artykułu wynika, czy z 20?
    Jeżeli tak to mój program jest do niczego. Ja ksiegując dokumenty w połowie
    miesiąca nie zakładam, że nie wystąpi sprzedaż opodatkowana, więc księguję
    dokumenty z odliczeniem warunkowym- proporcjonalnym. Moge oczywiście na
    koniec miesiąca zmienić formę odliczania VAT-u, czyli nie odliczać. Zawsze
    jednak myślałam, że komputer jest mądrzejszy od nas.

    Krystyna