  • 1. Data: 2002-01-15 07:40:32
    Temat: Deklaracja roczna ZUS?
    Od: "Dante" <d...@h...com>

    Slyszalem ze znow trzeba skladac deklaracje roczna w ZUSie.
    Ma ona zawierac wyplaty swiadczen chorobowych z ZUSu.
    Mam pytanie: czy jezeli jest w firmie 1 pracownik i 1 pracodawca i
    pracodawca byl chory i otrzymal swiadczenia z ZUS w 2001 r., to trzeba
    skladac te deklaracje, czy tez dotyczy to tylko pracownikow.

  • 2. Data: 2002-01-15 08:35:40
    Temat: Re: Deklaracja roczna ZUS?
    Od: "JerryU" <j...@p...com.pl>

    Cytat z biuletynu ZUS :
    "Do sporządzenia i przekazania do ZUS Informacji Rocznej - ZUS IRB są
    zobowiązani płatnicy, którzy w okresie od 1 grudnia 2000 r. do 30
    listopada 2001 r. rozliczali zasiłki i inne świadczenia finansowane z
    funduszu chorobowego i wypadkowego oraz z budżetu państwa podlegające
    rozliczeniu w ciężar składek na ubezpieczenia społeczne (czyli wpłacali
    składki do ZUS pomniejszone o świadczenia wypłacone ubezpieczonym), a
    także płatnicy, którzy w ww. okresie wypłacali ubezpieczonym wynagrodzenia
    z tytułu niezdolności do pracy.
    Osoby prowadzące pozarolniczą działalność samodzielnie, które świadczenia
    z ubezpieczeń społecznych oraz świadczenia finansowane z budżetu państwa
    pobierały z ZUS nie są zobowiązane do nadesłania Informacji Rocznej - ZUS
    IRB."

    Szczegóły pod:
    http://www.zus.pl/niusy/k011210.htm

    Pozdr.