  • 1. Data: 2002-01-15 07:39:28
    Temat: skaner - jeszcze raz - teraz bez komputera: amortyzacja
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Moi Drodzy,

    Kupiony został skaner za ponad 3500 zł. Na DG w ŚT nie mam komputera - mam
    go prywatnie odliczony wcześniej w PITO z tytułu wykonywania zawodu
    nauczyciela. Lada moment (1-2 miesiące) zakupię jeszcze jeden zestaw
    komputerowy.
    Czy macie pomysł, jak poradzić sobie z amortyzacją tego skanera?

    Pozdrawiam
    Kuba

  • 2. Data: 2002-01-15 12:06:06
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "XYZ" <x...@p...pl> wrote in message
> [...]
    > komputerowy.
    > Czy macie pomysł, jak poradzić sobie z amortyzacją tego skanera?

    Mam dwa pomysly, nie wiem, czy dobre.
    1. Prywatny komputer wpisac jako ST firmy i dopisac do niego skaner.
    po paru miesiacach - ulepszyc zestaw wymieniajac komputer na nowy lepszy.

    2. Wpisac fakture jedynie do rejestru VAT jako zakup na wytworzenie ST,
    (odliczeine VAT) a po zakupie komputera zsumowac wartosc zestawu i
    "oddac do uzytku", i od nastepnego miesiaca amortyzowac.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-01-15 16:11:34
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Jan 2002, Boguslaw Szostak wrote:
    [...]
    >+ > Kupiony został skaner za ponad 3500 zł. Na DG w ŚT nie mam komputera - mam
    >+ > go prywatnie odliczony wcześniej w PITO z tytułu wykonywania zawodu
    [...]

    "Mój" US na pytanie jak takie "coś" wycenić zaproponował żebym
    zadał pytanie na piśmie. Jak się przemogę to tak zrobię :)
    Wiem, że różne US różnie interpretują (na zdrowy rozum można
    sprzęt sprzedać i kupić TAKI SAM w porównywalnej cenie, wtedy
    wliczając 100% :) ale można się upierać że... :])

    >+ Mam dwa pomysly, nie wiem, czy dobre.

    Lepszych nie widać :) (sam walczyłem z amortyzacją i przeczytałem
    co mi google z grupy wiciągnął - nic lepszego niż amortyzacja
    przyspieszona nie widać)

    Pozdrowienia, Gotfryd