  • 1. Data: 2002-01-15 07:37:28
    Temat: FW: Oświetlenia kościoła a VAT nikt mi nie pomoże.
    Od: b...@g...pl (bgza)

    Co się dzieje? Nawet nikt nie zażartuje ?!
    Choć bardziej zależy mi na poważnych odpowiedziach

    Witam !

    Mam taki oto problem : Wykonałem iluminacje zabytkowego kościoła za którą ma
    zapłacić organ adm. państwowej. Iluminatory są zainstalowane na terenie
    placu kościoła i poza placem.
    Jaka stawkę VAT powinienem zastosować ? Inwestor odmawia przyjęcia faktury
    ze stawką VAT wynoszącą 22 % twierdząc, że powinna być zastosowana stawka 7
    % (obiekty sakralne).

    Mietek

  • 2. Data: 2002-01-15 14:45:28
    Temat: Re: Oświetlenia kościoła a VAT nikt mi nie pomoże.
    Od: "MM." <m...@p...onet.pl>

    Mają racje
    nie ważne kto płaci
    ważny jest typ usługi

    np. wykonywałem usługi dla szkoły - ale płaciła gmina - VAT 7% - KOB 13
    inne przykład - prace dotyczące służby zdrowia - płacił generalny inwestor -
    firma budowlana - ale praca dotyczyła KOB 15

    oczywiście pod warunkiem że obiekty sakralne podlegają mniejszej stawce
    VAT - tego nie wiem

    jeżeli naciskają - niech podadzą KOB dla usług na obiektach sakralnych - to
    jest ich problem, oni muszą udowodnić że mają prawo do mniejszego VAT-u -
    wpiszesz go na fakturze i spokój - VAT 7%

    pozdrawiam
    MirosławM.

  • 3. Data: 2002-01-15 17:28:20
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 15 Jan 2002, bgza wrote:

    >+ Co się dzieje? Nawet nikt nie zażartuje ?!

    -:) a później będzie cię miał na sumieniu ;<
    [...]
    >+ zapłacić organ adm. państwowej. Iluminatory są zainstalowane na terenie
    >+ placu kościoła i poza placem.

    Nie wiem czy przysługuje 7%.
    Ale IMHO nie ma znaczenia gdzie są zainstalowane, tylko do czego
    służą: jeśli faktycznie oświetlają kościół *i* należy się "ulga"
    to to że komuś dodatkowo zawadzają nie ma znaczenia.

    >+ Mietek

    Pozdrowienia, Gotfryd