  • 1. Data: 2004-05-24 08:35:00
    Temat: Delegacja zagraniczna
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    Przebywałem za granicą na przełomie miesięcy, wypisałem sobie DW że byłem
    na delegacji po powrocie. Rozumiem, że wliczam diety w KUP w tym miesiącu
    'drugim', tak?
    --
    Samotnik

  • 2. Data: 2004-05-24 08:58:20
    Temat: Re: Delegacja zagraniczna
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <s...@s...zagle.org.pl>, Samotnik wrote:
    > Przebywałem za granicą na przełomie miesięcy, wypisałem sobie DW że byłem
    > na delegacji po powrocie. Rozumiem, że wliczam diety w KUP w tym miesiącu
    > 'drugim', tak?

    A tak BTW, to czy mogę sobie taką delegację wypisać i wrzucić diety w KUP
    (tylko diety)? Lektura różnych opracowań budzi we mnie pewne wątpliwości,
    gdyż wszędzie posługuje się pojęciem 'pracownik'.
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2004-05-24 11:11:02
    Temat: Odp: Delegacja zagraniczna
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Samotnik <s...@s...eu.org> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:s...@s...zagle.org.p
    l...
    wrote:

> [...]
    > (tylko diety)? Lektura różnych opracowań budzi we mnie pewne wątpliwości,
    > gdyż wszędzie posługuje się pojęciem 'pracownik'.

    W ustawie o PDOF wymienia się czego nie mozna zaliczyć do KUP.
    Wymienione tam sa min.:
    Diety właścicieli oraz osób z nimi wspołpracujących powyżej kwoty diety
    przysługującej pracownikowi państwowemu z tytułu odywania podróży słuzbowej.
    A wiec myśląc normalnie w wysokosci jaką otrzymuje prcownik państwowy
    przysługują również włascicielowi.
    Poza tym w rozporządzeniu w sprawie KPiR jest zapis odnośnie dowodów
    wewnętrzynych tzn do udokumentowania jakich operacji je się wystawia. M.in
    wymienia sie tam diety włascicieli z tytułu podrózy słuzbowej, który należy
    dokumentować dowodem wewnętrznym tzw."Poleceniem wyjazdu"
    Andrzej

  • 4. Data: 2004-05-24 21:40:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 24 May 2004, Samotnik wrote:
    [...]
    >+ A tak BTW, to czy mogę sobie taką delegację wypisać i wrzucić diety w KUP
    >+ (tylko diety)? Lektura różnych opracowań budzi we mnie pewne wątpliwości,
    >+ gdyż wszędzie posługuje się pojęciem 'pracownik'.

    To nie czytaj opracowań, a "oryginały" ;)

    Ustawa:
    +++
    Art. 23. 1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:
    52) wartości diet z tytułu podróży służbowych osób prowadzących
    działalność gospodarczą i osób z nimi współpracujących - w części
    przekraczającej wysokość diet przysługujących pracownikom, określoną
    w odrębnych przepisach wydanych przez właściwego ministra,
    ---

    W myśl "racjonalności ustawodawcy" musi wyjść że do tego limitu *są*...
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)