    From: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Dieta dla niepracownika - rozliczenie
    Date: Sun, 18 May 2003 09:55:17 +0000 (UTC)

    In article <P...@k...portezjan.
    zabrze.pl>, Gotfryd Smolik news wrote:
    > - warunkiem żeby C mogła ci wypłacić nieopodatkowaną dietę jest
    > poniesienie kosztu *w celu uzyskania przychodu*. Inaczej będzie
    > to darowizna C->ty.

    W tym wypadku nie. Jak rozumiem chodzi Ci o paragraf 1 punkt 1 Dz.U.
    42/2003 poz. 366 (tak, to "ten o dietach dla osób nie związanych
    umowami..." :-). W tym wypadku podpadam raczej pod punkt drugi:

    "2. w celu realizacji zadań organizacji i jednostek organizacyjnych
    działających na podstawie przepisów odrębnych ustaw"

    Ta jednostka to instytut PAN, a wyjazd jest finansowany z grantu KBN,
    którego działanie reguluje Dz.U. 33/2001 poz. 389 ("Ustawa o Komitecie
    Badań Naukowych").

    O ile więc dobrze Cię zrozumiałem, reszta Twojej analizy mnie nie
    dotyczy :) Nie jestem w żaden sposób zainteresowany w osiągnięciu
    zysku (poza tym, że mam zamiar starannie wypełniać swoje obowiązki),
    ani też instytut nie osiągnie z tego tytułu żadnego zysku. Ot, po
    prostu dzięki temu wywiążą się z jakiejś tam umowy międzynarodowej i
    zrealizują grant.

    Ideologicznie wygląda to tak, że człowiek (pracownik), który tam teraz
    siedzi po prostu już się znudził, i poszukiwali na gwałt kogoś o
    odpowiednich kwalifikacjach. No to się zgłosiłem - praca jest dość
    atrakcyjna (merytorycznie, bo pieniądze relatywnie niewielkie), a
    zawsze to ładnie wygląda w CV.

    Powtórzę zatem: instytut nie chce ze mną podpisywać żadnej umowy (o
    dzieło, zlecenia, ani nic takiego) - mam jedynie (cytuję): "wypełnić
    standardowy wniosek wyjazdowy, taki sam jak inni pracownicy". I boję
    się, że to się może skończyć jakąś kaszaną podatkową - trochę
    niewyobrażalne dla mnie jest, że można bez umowy wręczyć komuś
    praktycznie obcemu takie pieniądze i wsadzić w samolot...

    > Pomijam kwestię wykrywalności ww. operacji: być może jest zbliżona
    > do zera, nie wiem.

    No ba.. ale w razie czego wolałbym nie znaleźć się w tych 0.001%.

    Ma się rozumieć, dzięki za odpowiedź :-) Brr.. nigdy w życiu nie
    myślałem, że w jednym tekście wymienię dwa dzienniki ustaw...

    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik, Web: www.ais.pl/<tilde>muflon, Real e-mail - guess :-)