    From: "Megan" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Do specow od FV...
    Date: Sat, 24 Jan 2004 13:34:49 +0100
    Sender: c...@p...onet.pl@195.117.73.32

    > To się chyba na .prawo nadaje.

    Liczylem (korzystam czasowo z konta zony :) ) na to ze moze ktos z praktyki
    prowadzenia firmy przerabial taka sytuacje.

    > O tej porze nie podejmę się dywagowania czy to miałoby być "rozwiązanie"
    > czy "wycofanie się z" (albo "odstąpienie od") umowy, a pewnikiem uczeni
    > w prawie znajdą powód aby od tego zależała odpowiedź na pytanie
    > o SKUTECZNOŚĆ twojej decyzji.

    W pismie dostal informacje o odstapieniu od umowy wlasnie.

> [...]
    > zobowiązania z umowy wzajemnej, druga strona może wyznaczyć jej odpowiedni
    > dodatkowy termin do wykonania z zagrożeniem, iż w razie bezskutecznego
    > upływu wyznaczonego terminu będzie uprawniona do odstąpienia od umowy.
    > Może również bądź bez wyznaczenia terminu dodatkowego, bądź też po jego
    > bezskutecznym upływie żądać wykonania zobowiązania i naprawienia szkody
    > wynikłej ze zwłoki.

    > No i tu nie wiem: z "będzie uprawniona" wynika że droga się otwiera,
    > na pytanie czy owo "uprawnienie" nabrało mocy w twoim przypadku...

    I dokladnie tak bylo. Zostal wyznaczony termin zaplaty, ktory nie zostal
    dotrzymany przez kontrahenta. Ten artykul w zasadzie wszystko zalatwia :)

    > Problem jest taki, że z twojego opisu wynika iż w momencie
    > otrzymania ultimatum one *jeszcze nie był w zwłoce* ! - sam piszesz
    > że nie miał terminu zapłaty.

    Ale to tez nie oznacza przeciez z drugiej strony, ze zaplacic moze kiedy
    chce, bo moze defakto nigdy tego nie zrobic, bo co mi da jak zaplaci za 50
    lat?

    > Acha: chyba musisz jeszcze poszukać "rozwiązania umowy" :(,
    > czy tą drogą czegoś w KC się nie znajdzie... Na pewno jest
    > "za zgodą stron" oraz "pod warunkiem zapisanym w umowie"
    > - ale akurat nie mają zastosowania :]

    Art.491 jest debest :)

    > Chyba nie - muszą być "rozsądne" (czyli takie aby dało się
    > wykonać zobowiązanie). A tu nie chodzi o "cechy FV", tylko
    > "postanowienia umowy" - aczkolwiek z opinii ostatnio zapodawanych
    > tu i na .prawo wynika że sądy uznają f-ry (podpisane) za dowód umowy
    > nawet w postępowaniu uproszczonym.

    To tez jest w gruncie rzeczy pocieszajace, bo moze obejdzie sie bez
    specjalnych ceregieli.

    > pozdrowienia, Gotfryd

    Dzieki Gotfryd!