    From: "Magdip" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Dochód ze stypendium
    Date: Tue, 29 Jan 2002 08:05:24 +0100

    Budzik napisał(a) w wiadomości: <2...@b...poznan.pl>...
    >Witam
    >Mam kilka pytań odnośnie w/w.
    >Czy taki dochód należy ująć w pit37 (ok. 1000zł)
    >Czy jest od tego odprowadzony jakiś podatek?
    >Czy uczelnia wyda mi jakieś roczne rozliczenie stypendium?
    >Pytam ponieważ oprócz pracy na umowę zlecenie dostałem troszkę pieniedzy z
    >uczelni i nie wiem do końca jak bede miał to rozliczyć w US.
    >Dzięki za wszelką pomoc.
    >
    >--
    >Pozdrawia... Budzik

    "Normalne" stypendia (np. naukowe, doktoranckie) są zwolnione od
    opodatkowania - w związku z tym nie dostaniesz zbiorczego rozliczenia i nie
    ujmiesz tego w rozliczeniu. Jeśli chodzi o umowy zlecenie, to zleceniodawca
    powinien był odprowadzić zaliczkę na podatek dochodowy, teraz powinien
    wystawić Tobie PIT-8B, a Ty na jego podstawie dokonasz rozliczenia. Opłaca
    Ci się rozliczyć, ponieważ najprawdopodobniej całą zaliczkę na PDOF
    dostaniesz z powrotem.

    Magdip