  • Data: 2003-12-08 11:26:12
    Temat: Re: Dochody panstwa z VAT
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomek wrote:

    > Rzeczpospolita się lituje:
    >
    > "Z optymizmem w stosunku do lipca założono wpływy z podatków pośrednich.
    > W projekcie na rok 2003 zakłada się, że przekroczą one kwotę 96,2 mld zł
    > - w tym 61,58 mld zł z podatku VAT; 33,76 mld zł z akcyzy i 860 mln zł z
    > podatku od gier, podczas gdy w 2002 roku wpływy z podatków pośrednich
    > założono w kwocie 91,32 mld zł."
    >
    > Tomek

    Zrozum czlowieku... VAT w valosci placi KONSUMENT
    inni tylko wplacaja.

    NORMALNIE:
    Kazda transakcja pomiedzy podatnikami VAT prowadzi to tego,
    ze u jednego jest "VAT naliczony" a u drugiego "nalezny".

    O ile wiecej wplaci jeden, o tyle mniej wplaci drugi,
    wiec budzet NIE MA Z TEGO NIC...
    Sa wyjatki... takie jek zakup paliwa, samochoduosobowego,
    naliczenie nienaleznego podatku.... ale to sa drobiazgi ktore
    w statystyce GINA.

    Wzrost "wykonania" dochodow z VAT moze nastapis ze wzrostu konsumpcji,
    wzrostu cen detalicznych, ze wzrostu stawek podatku
    i ze "wzrostu sciagalnosci"..
    No i jescze w wyniku zabrania mozlwosci odliczenia VAT
    do czegos tam znowu..

    Boguslaw