  • 11. Data: 2003-12-16 15:13:09
    Temat: Re: Dokumentacja firmy.Ile lat do wglądu?
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Tue, 16 Dec 2003 16:03:50 +0100, w <1...@4...net>,
    Mieczyslaw <m...@o...pl> napisał(-a):

    > BTW: Jak można zapłacić podatek od kontynuowanej DG przed końcem roku ?

    Można się rozliczyć 31.12.2003, nic trudnego.

    Może też wyjść brak należnego podatku.

  • 12. Data: 2003-12-16 15:14:00
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Tue, 16 Dec 2003 15:58:05 +0100, w <brn6hr$21pq$1@news.atman.pl>, Jureq
    <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl> napisał(-a):

    > 5 lat od końca roku w którym zapłaciłeś podatek. Podatek za 1997
    > płaciłeś do 30 kwietnia 1998, więc dokumenty przechowujesz do końca 2003

    Jak widać nie "płaciłeś", ale "przypadał termin zapłaty" :).

  • 13. Data: 2003-12-16 15:14:37
    Od: "Kazimierz" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Mieczyslaw" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie od końca roku w którym zappłaciłeś fizycznie podatek ale od końca roku
    > w którym przypada termin zapłaty podatku.
    > Ponieważ jest to 30.04. roku następnego to okres 5 lat liczy się od końca
    > roku następnego - tak jak napisał Sławek.

    Juz to uscislil Jureq - ja tylko cytowalem odpowiedzi.

    > Mieczysław
    > BTW: Jak można zapłacić podatek od kontynuowanej DG przed końcem roku ?

    To akurat chyba nie jest jakis wielki problem ?
    Przynajmniej ja takiego nie widze - co to za problem policzyc sobie np 31.12
    podatek do zaplacenia i go zaplacic ?
    Oczywiscie czysto hipotetycznie bo jak sie okazuje sens takiej operacji
    bylby raczej znikomy :)

  • 14. Data: 2003-12-16 15:16:11
    Od: "Kazimierz" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Jureq" <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli już musi być tak ściśle to od końca roku w którym wypadał termin
    > płacenia podatku

    No i teraz jest czysto i klarownie, dzieki.
    Co nie zmienia faktu ze wymagany czas przechowywania dokumentacji jest IMO
    ciut przydlugi...

  • 15. Data: 2003-12-16 15:25:48
    Od: c...@r...com (ChrisS)

  • 16. Data: 2003-12-16 15:59:16
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Tue, 16 Dec 2003 16:13:09 +0100, na pl.soc.prawo.podatki, Radosław
    Popławski napisał(a):

    > Można się rozliczyć 31.12.2003, nic trudnego.
    >
    > Może też wyjść brak należnego podatku.
    Nie zawsze - czasami jakiś kontrahent mógł wystawić fakturę i wysłać ją
    pocztą. Otrzymasz w styczniu - ale *musisz* ująć w roku poprzednim. Poza
    tym zgodnie z przeopisami nawet jeżeli faktura jest ze stycznia a dotyczy
    roku poprzedniego musi być ujęta w roku poprzednim.

    Mieczysław