  • 1. Data: 2003-12-15 23:28:46
    Temat: adaptacja poddasza - czy niezbedne zezwolenie na budowę?
    Od: "Kelvin" <r...@w...onet.pl>

    Witam grupowiczów!

    Sprzedałem mieszkanie, następnie złożylem oswiadczenie, ze uzyskane ze sprzedazy
    środki przeznacze na budowe, aby nie placic podatku 10%.

    Rok później we wlasnym domu (segment w szeregu) dokonalem adaptacji poddasza na
    cele mieszkalne i na te roboty mam fakture. Teraz US kwestionuje (na razie w
    rozmowie bez wszczecia postepowania) mi rozliczenie twierdzac, że powinienem
    uzyskac pozwolenie na budowe.

    Tymczasem wszyscy sąsiedzi w szeregu dokonali przeróbki poddasza na pokoje
    (podłogi i obnizenie sufitu) w ten sam sposob.

    Co wiecej, kiedy pytalem wczesniej w Wydz. Budownictwa uzyskalem odpowiedz, ze
    pozwolenie nie jest wymagane, bo adaptacja nie zmienia obrysu budynku ani
    architektury zewnetrznej.

    Teoretycznie moge poprosic wystawce faktury o korekte tresci na roboty
    remontowe, ale tego tez moga nie uznac, bo wtedy stwierdza, ze dotyczy to
    poddasza a nie mieszkania.

    Czy US ma racje?

    Czy ktos z szanownych grupowiczow cos mi poradzi?

    Kelvin