  • 1. Data: 2008-05-09 09:23:33
    Temat: Domeny prywatne - jak przepisać na firmę?
    Od: "MeMyself" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Był kiedyś podobny wątek, ale nie znalazłem tam satysfakcjonującej odpowiedzi.

    Mam zakupione domeny internetowe w dość dużej ilości. Domeny te były zakupione
    na potrzeby prywatne. Jednak na kilka z nich otrzymałem ofertę zakupu,
    natomiast kupujący chcą otrzymać fakturę VAT.
    Pytanie brzmi: jak przepisać/przenieść/przekazać/sprzedać te domeny na firme
    (jednoosobowa DG, płatnik VAT, działalność zawieszona w czasach, gdy było to
    możliwe i uznawane przez US). Osoba prywatna: Jan Kowalski, firma: NazwaFirmy
    Kowalski Jan.
    Nie pytam o cesję u rejestratora tylko o to jak sprzedać tę domenę - najpierw
    w jakiś sposób musiałaby się znaleźć w firmie, czyli firma musiałaby ją kupić.
    Jedyne co mi przychodzi do głowy to:
    Jan Kowalski sprzedaje domenę Annie Kowalskiej, a Anna Kowalska sprzedaje tę
    domenę firmie NazwaFirmy Kowalski Jan. Trochę naciągane ale chyba Jan Kowalski
    nie może sprzedać domeny swojej firmie? Czy się mylę? Konsultantka w ifirma.pl
    twierdzi, że nie ma takiej możliwości.

  • 2. Data: 2008-05-09 10:10:00
    Temat: Re: Domeny prywatne - jak przepisać na firmę?
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    MeMyself pisze:
    w firmie, czyli firma musiałaby ją kupić.
    > Jedyne co mi przychodzi do głowy to:
    > Jan Kowalski sprzedaje domenę Annie Kowalskiej, a Anna Kowalska sprzedaje tę
    > domenę firmie NazwaFirmy Kowalski Jan.
    Ale dlaczego tak prosto? Nie lepiej byłoby zaangażować w to jeszcze
    kuzynkę, kuzyna, wujka z Irlandii, a najlepiej z USA (żeby było jakieś
    nabycie poza wspólnotowe) ;-)

    > Trochę naciągane ale chyba Jan Kowalski
    > nie może sprzedać domeny swojej firmie?
    A często sprzedajesz sobie rzeczy do których posiadasz jakieś prawa?

    > Czy się mylę? Konsultantka w ifirma.pl
    > twierdzi, że nie ma takiej możliwości.
    Jeśli da się do firmy wprowadzić prywatny samochód, niekoniecznie
    sprzedając go najpierw przez 3 komisy, to zapewne domenę też się da. Z
    domeną pewnie będzie trochę inaczej bo to zdaje się WNiP, więc na Twoim
    miejscu szukałbym np. sposobu wprowadzania do firmy zakupionego
    wcześniej dla siebie oprogramowania.

    Maciek

  • 3. Data: 2008-05-10 21:29:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 May 2008, Maciek wrote:

> [...]
    > będzie trochę inaczej bo to zdaje się WNiP, więc na Twoim miejscu szukałbym
    > np. sposobu wprowadzania do firmy zakupionego wcześniej dla siebie

    AFAIK - nie ma.
    Zasada że w koszty można dać amortyzację pod jedynym warunkiem "używania
    do celów przynoszących przychód" stosuje się tylko do ST.
    Dla WNiP nie ma takiej regulacji, AFAIK.
    Musi być "nabyte w celu"...

    Pytanie jest inne: po co te domeny mają być "wciągane w DG"?
    Jeśli ich zakup nie był gospodarczy, to przecież można je "po prostu
    sprzedać osobiście", prawda?
    Natomiast jeśli były przeznaczone "dla DG", to one były błędnie
    zaksięgowane (niezaksięgowane) w momencie zakupu!

    pzdr, Gotfryd