  • 1. Data: 2008-05-07 19:25:00
    Temat: kto wypłaca pensje po 33 dniu zwolnienia
    Od: "misiczka" <i...@g...com>

    Witam. Mam pytanie.
    Zarabiam - załóżmy 1000 zł netto.
    Od dłuższego czasu przebywam na zwolnieniu lekarskim.
    Około 15 kwietnia minął 33 dzień zwolnienia.
    Pracodawca wypłacił mi pensję za kwiecień w wysokości okło 420 zł.
    Czyli 80% z 1000 zł podzielić na pół (czyli za pół miesiąca).
    Czemu nie dostałam po prostu 80% pensji od niego?
    Kto - jeśli pracodawca ma działalność gospodarczą, w której zatrudnia tylko 3
    osoby powinien wypłacić mi resztę pensji?
    I czy jeśli jest to ZUS - to jak to się odbywa? Mam się zgłosić do ZUSu? Podać
    im numer konta?

    Mam nadzieję, że to co napisałam jest jasne, bo w tych kwestiach jestem laikiem
    :-)

    Będę wdzięczna za odpowiedź.

    --
    misiczka

  • 2. Data: 2008-05-07 20:55:07
    Temat: Re: kto wypłaca pensje po 33 dniu zwolnienia
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    misiczka wrote:
> [...]
    > Czyli 80% z 1000 zł podzielić na pół (czyli za pół miesiąca).
    > Czemu nie dostałam po prostu 80% pensji od niego?

    To nie jest pensja, tylko zasiłek chorobowy
    i pracodawca wypłaca go tylko do 33 dni w roku.

> [...]
    > tylko 3 osoby powinien wypłacić mi resztę pensji?
    > I czy jeśli jest to ZUS - to jak to się odbywa? Mam się zgłosić do

    Swoje ZLA przekazujesz nadal pracodawcy, on ma obowiązek
    przekazać do ZUS. ZUS przyzna Ci zasiłek [lub nie przyzna :-)]
    Trochę to potrwa. Możesz jakoś pewnie uzgodnić w ZUS, żeby przelewali na
    konto.

  • 3. Data: 2008-05-07 20:56:22
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    misiczka w <news:fvsvm6$9of$1@atena.e-wro.net>:

> [...]
    > Czyli 80% z 1000 zł podzielić na pół (czyli za pół miesiąca).
    > Czemu nie dostałam po prostu 80% pensji od niego?

    Bo takie są przepisy

    > Kto - jeśli pracodawca ma działalność gospodarczą, w której zatrudnia tylko 3
    > osoby powinien wypłacić mi resztę pensji?

    Nikt.

    > I czy jeśli jest to ZUS - to jak to się odbywa? Mam się zgłosić do ZUSu? Podać
    > im numer konta?

    ZUS to może wypłacić zasiłek chorobowy.

    <http://www.zus.pl/default.asp?p=4&id=429>

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2008-05-07 21:03:45
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Swoje ZLA przekazujesz nadal pracodawcy, on ma obowiązek
    > przekazać do ZUS. ZUS przyzna Ci zasiłek

    Aha, o ile dobrze pamiętam, to istotny jest termin
    dostarczenia zwolnienia. Jakieś opóźnienia
    powodują zmniejszenie zasiłku, ale nie pamiętam
    szczegółów - poczytaj sobie może na stronach ZUS coś jest,
    albo w ustawie o sus.

  • 5. Data: 2008-05-08 11:34:02
    Od: "misiczka" <i...@g...com>

    Użytkownik "misiczka" <i...@g...com> napisał w wiadomości

    > Będę wdzięczna za odpowiedź.

    Bardzo dziękuję za odpowiedź. Faktycznie, to nie pensja, tylko zasiłek
    chorobowy.

    --
    misiczka

  • 6. Data: 2008-05-08 12:12:24
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    misiczka pisze:

    > Użytkownik "misiczka" <i...@g...com> napisał w wiadomości

    > Bardzo dziękuję za odpowiedź. Faktycznie, to nie pensja, tylko zasiłek
    > chorobowy.

    Do 33 dnia to dalej jest wynagrodzenie - wprawdzie za czas niezdolności
    do pracy (art. 91 Kodeksu Pracy) ale dalej wynagrodzenie czyli "pensja".

    Zasiłek zaczyna się wtedy gdy jest finansowany przez ZUS.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 7. Data: 2008-05-08 20:07:56
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Maddy wrote:

> [...]
    > niezdolności do pracy (art. 91 Kodeksu Pracy) ale dalej wynagrodzenie
    > czyli "pensja". Zasiłek zaczyna się wtedy gdy jest finansowany przez ZUS.

    Tak jest. Rzuciło mi się w oczy na wcześniejszych listach płac, że
    u tych chorujących była pozycja: "chorob."
    Jakoś naturalnie dopowiadałem sobie, że to zasiłek.
    A na ostatniej liście widzę już: "wyn. chor.-prac."
    więc wynagrodzenie.