  • 1. Data: 2008-05-08 14:40:14
    Temat: faktura bez podpisu
    Od: "J.S" <r...@g...pl>

    Proszę o radę, wymyśliłem sobie że zamiast wysyłać fakturę pocztą mogę to
    zrobić mailem wysyłając ją jako plik PDF i klient sobie wydrukuje i będzie
    po sprawie ale tu pojawia się kwestia podpisu bo głowna księgowa w
    zaprzyjaźnionej firmie twierdzi że może nie być podpisu nabywcy ale wystawcy
    musi , a moja koleżanka prowadząca biuro rachunkowe ma zdanie że na fakturze
    nie ma obowiązku być żadnego podpisu, kto ma rację?

    Jeśli nie musi być podpisu to czy mogę sobie wysyłać taką fakturę mailem do
    odbiorcy moich usług?

  • 2. Data: 2008-05-08 14:57:51
    Temat: Re: faktura bez podpisu
    Od: Wojciech Malinowski <v...@w...pl>

    J.S wrote:
> [...]
    > nie ma obowiązku być żadnego podpisu, kto ma rację?
    >
    > Jeśli nie musi być podpisu to czy mogę sobie wysyłać taką fakturę mailem do

    http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/13317,faktur_
    nie_mozna_przesylac_zwykla_poczta_elektroniczna.html

    Pozdrawiam,
    Wojciech Malinowski

  • 3. Data: 2008-05-08 15:04:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.S" <r...@g...pl> napisał w wiadomości news:

    > Jeśli nie musi być podpisu

    Nie musi.

    >to czy mogę sobie wysyłać taką fakturę mailem do odbiorcy moich usług?

    Nie możesz.
    Chyba że mu zlecisz drukowanie faktur w Twoim imieniu.
    Ale i tak to śliska ścieżka i łatwo się można przejechać, bez walki w trzech
    instancjach na pewno tego nie wygrasz.

  • 4. Data: 2008-05-08 15:52:27
    Od: "andreas" <v...@g...pl>

> [...]
    > wystawcy musi , a moja koleżanka prowadząca biuro rachunkowe ma zdanie że
    > na fakturze nie ma obowiązku być żadnego podpisu, kto ma rację?

    Rację ma przepis, który księgowa (szczególnie główna) powinna znać na
    pamięć. A przepis nie wymaga podpisów.

    > Jeśli nie musi być podpisu to czy mogę sobie wysyłać taką fakturę mailem
    > do odbiorcy moich usług?

    Wysłać możesz, ale zgodnie z przepisami nie będzie to faktura lecz tylko
    obrazek pokazujący jak będzie wyglądać ta właściwa faktura, którą
    wydrukujesz i wyślesz tradycyjną pocztą.
    Oczywiście jak w czasie kontroli nikt się nie przyzna, że ta faktura została
    wydrukowana po przyjściu e-mailem to kontroler nie ma prawie możliwości
    udowodnienia, że było inaczej.

    Całe to śmieszne zamieszanie z fakturami jest spowodowane tym, że urząd
    skarbowy za nic nie chce wypuścić z rąk tak świetnej możliwości zbójeckiego
    zarabiania na tych, którzy ich utrzymują. Obecnie faktura jest prawnie rzecz
    biorąc tylko notatką na papierze, że jakieś dwa podmioty coś ze sobą
    uhandlowały. Równie dobrze mogłoby tych faktur nie być i w wypadku kontroli
    podatkowej przedsiębiorca musiałby tylko poinformować z kim, kiedy i za ile
    pohandlował. Nikogo nie powinno obchodzic, czy przedsiębiorca ma to w
    głowie, czy spisał sobie na pudle po telewizorze, czy użył excela.
    Od biedy można by było iść na rękę urzędnikom i wysyłac im taką listę
    transakcji co miesiąc e-mailem w znormalizowanym arkuszu. No ale wtedy to
    kontrole krzyżową zrobiłby za darmo Bil Gates i cały jeden ogólnopolski
    urząd skarbowy zatrudniałby 5 osób.

    --
    andreas

  • 5. Data: 2008-05-08 16:04:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    J.S pisze:
> [...]
    > nie ma obowiązku być żadnego podpisu, kto ma rację?
    >
    > Jeśli nie musi być podpisu to czy mogę sobie wysyłać taką fakturę mailem do

    Podpisu być nie musi, ale faktury nie możesz wysłać mailem, bo jak
    odbiorca nie wydrukuje, to będzie kopia, nie będzie oryginału, i kara
    gotowa, było wiele razy na tej grupie.

    I poradź zaprzyjaźnionej firmie, aby zmienili księgową ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 6. Data: 2008-05-08 16:56:22
    Od: "J.S" <r...@g...pl>

    > Podpisu być nie musi, ale faktury nie możesz wysłać mailem, bo jak
    > odbiorca nie wydrukuje, to będzie kopia, nie będzie oryginału, i kara
    > gotowa, było wiele razy na tej grupie.

    No ok ale równie dobrze wysłaną f-rę listm zwykłym może wyrzucić razem z
    kopertą i jeszcze przed otwarciem..... jest kopia nie ma oryginału !

    > I poradź zaprzyjaźnionej firmie, aby zmienili księgową ;)
    >
    > --
    Ona twierdzi że może nie być podpisu jeśli jest na to jakaś umowa o
    współpracy i tam klauzul ao zgodzie na otrzymywanie faktur bez podpisu.....

  • 7. Data: 2008-05-08 17:01:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    J.S pisze:

    > No ok ale równie dobrze wysłaną f-rę listm zwykłym może wyrzucić razem z
    > kopertą i jeszcze przed otwarciem..... jest kopia nie ma oryginału !

    Jest oryginał, w śmieciach. Rozumiem, że na pierwszy rzut oka nie ma
    różnicy, ale jak US udowodni (wiem, że to trudne), że oryginał nigdy nie
    istniał (czyli był w mailu,który nigdy nie został wydrukowany), to może
    być to uznane za nieprawidłowe wystawienie faktury. Pogooglaj trochę,
    temat był wiele razy przerabiany.

    > Ona twierdzi że może nie być podpisu jeśli jest na to jakaś umowa o
    > współpracy i tam klauzul ao zgodzie na otrzymywanie faktur bez podpisu.....

    Księgowa nie zna aktualnego stanu prawnego.

  • 8. Data: 2008-05-08 17:08:22
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    J.S pisze:

    > No ok ale równie dobrze wys?an? f-re listm zwyk?ym mo?e wyrzuciae razem z
    > kopert? i jeszcze przed otwarciem..... jest kopia nie ma orygina?u !

    Nie, bo wtedy oryginał był. Sprzedawca powie "wysłałem", nabywca
    "wyrzuciłem" i git.
    Chodzi o to, że jak sprzedawca w razie kontroli powie "wysłałem mailem",
    a nabywca "nie potrzebowałem, więc nie drukowałem" albo "zapomniałem
    wydrukować", to US ma dowód, że oryginał fatury nie istniał=kara :)

    > Ona twierdzi ?e mo?e nie byae podpisu je?li jest na to jaka? umowa o
    > wspó?pracy i tam klauzul ao zgodzie na otrzymywanie faktur bez podpisu.....

    Tak było kiedyś i to znaczy że księgowa przegapiła zmianę przepisów, tak
    jakoś z naszym wejściem do unii się to odbyło :)
    Może inne zmiany też przespała, więc lepiej ją zmienić...
    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 9. Data: 2008-05-09 00:10:30
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "andreas" <v...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kontrole krzyżową zrobiłby za darmo Bil Gates i cały jeden ogólnopolski urząd

    no kwartalne deklaracje vat ue tak działają - kontrole też są w miare sprawne

  • 10. Data: 2008-05-09 04:41:37
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    > na fakturze nie ma obowiązku być żadnego podpisu, kto ma rację?
    >
    > Jeśli nie musi być podpisu to czy mogę sobie wysyłać taką fakturę mailem

    Fakturę wyrzuć do kosza, a wysłać możesz duplikat.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/